Re: DVB-T anténa praha,co pořídit?

Jiri Polasek jurp@volny.cz
Neděle Prosinec 16 12:44:07 CET 2007

Možná by stacila jen castecna zmena struktury.
My jsme jen 7-mi patrovy panelak a letos jse provedli rekonstrukci STA
s malou upravou rozvodu.
Puvodni stav: signal z anten prohnan pasmovymi konvertory, pres koncovy
zesilovac do vyhybek. Z nich vzdy jedna stoupacka pro vsechny byty nad sebou.
Novy stav: signal z anten prohnan pasmovymi zesilovaci. Zesileni nastaveno na
optimalni (asi stejnou) uroven, nasledne rozbocen do stoupacek.
Tady byl problem vymenit prvni usek koaxialu (jsou dobre zabetonovanye, takze
prvnich cca 8-10m koaxu je původního z roku 66.
Zde se znovu rozdeli vyhybkou na 2 samostatne kabely, z nichz 1 napaji
zasuvky v 7-4 patre. Druhy jde stejnou trubkou dolu a napaji zasuvky v 3-0 patre.
Toto zajistuje zhruba stejnou vykonovou uroven v zasuvkach.
Tim ze se pouzil novy koax, ktery je tenci, tak do trubky oba v pohode vlezly.
DVB-T signal je tim padem k dispozici. Jeho kvalita je u nas mirne problematicka,
ale to je dano horsim prijmem z vysilace Ostrava.
Vuci predchozimu stavu je signal o moc lepsi. Cena nebyla nijak zavratna.

JURP