Implementace komunikacniho protokolu pro RS-485

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Neděle Prosinec 16 10:49:52 CET 2007

Ceka me realizace komunikacniho protokolu na RS-485, 1x master a teoreticky
az 128 slave (prakticky tak 16). Pujde o vycitani dat z cidel a posilani
nastavovacich parametru pro akcni cleny tak, ze na lince bude spise
klid.
Neco jsem dal dohromady a na stole mi to s dvema slave chodi celkem bez
problemu, ale protoze nemam v teto oblasti az takove zkusenosti chtel
jsme se priucit jak to delaji profici nebo jak se uci, ze by se to melo
delat.
Hledal jsme nejakou vzorovou implemantaci, popis protokolu, vzorove reseni
obsuluhy komunikace v MCU, skripta,knihu, ktera se touto problematikou
bude zabivat a nenasel jsem vubec nic.

Koukal jsme na uLAN, coz je defakto jejiny slusneji popsany a zdokumentovany
komunikacni protokol pro RS-485 s zdrojaky. Bohuzel je 9bitovy, coz
jsme sice v prvni fazi privytal, ale v druhe zavrhl, v dobe kdy PC (master
je sice embedded pocitac s Linuxem, ale musi byt nahraditelne beznym
PC) opousti HW COM porty mi implementace 9bit protokolu neprijde nejvhodnejsi,
predpokladam, ze realizace tohoto, na prevodniku USB/com je nemozna.
Stejne tak mi uLAN prijde pro me pouziti zbytecne slozity.
http://cmp.felk.cvut.cz/~pisa/ulan/ul_drv.html
http://sourceforge.net/projects/ulan/

Poradite?
Vite o nejake literature?