Výběr zařízení WAS: RE: Muj nazor na SIP/H.323

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Sobota Prosinec 15 16:24:05 CET 2007

Sic nejsem zkušený človek ale možná naznačím cestu.

Pro Epie existuje nevím, jak se to přesně nazývá ale je to pci pci
expandér, kde se z jedné pci vyrobí dvě pci. Možná pomůže. Ty expandéry
jsou dva typy, jenden by měl mít na sobě PCI brige. druhý pasivní.
Ješte jsem se o to pořádně nezajímal, tak mohu psát kraviny.

Existují i jiné možnosti. Když se podíváte na jiné výrobce mini-ITX
tak mimo jedné PCI nabízeji i jednu či dvě minipci. Pravda je to učeno
převážně pro wifi karty ale možnáže bys se nějaké použití našlo.

Když nebudete trvat na procesoru via a stačil by vám výkon kolem,
moment, aha 1000 bogomips, s nižsí spotřebou  než C3 na 600Mhz tak se
podívejte na desky s AMD Geode LX. Zrovna z jedné takové píši. Dají se
sehnat varianty s pci + minipci + 2 x ethernet + 2 x sata a podobně.
A nemusí to být zrvna geode LX, jsou i hezké intel desky, ale intel
neumí vyrobit pořádný skutečný low power procesor. Ale mají hezké
vybavení.

taková přehlídka pro začátek
http://www.epiacenter.com/

Nádhraná hračka je efika, je to ale G3 procesor a já potřeboval i386
komatibilní.

S procesory via nemám osobní zkušenosti. Co jsem se ptal, tak nějaké
kousky dost rušily. Nedalo se to použít na letišiti a blízko
radioamatéra. Tak jsem je ani nezkoušel.

Nadruhou stranu gentoo a geoda lx ... kompiluji jadro už 55 minut a
pořád to neskončilo. Plny systém na Gentoo by trvalo tak týden :-)