Hloupa chyba

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Sobota Prosinec 15 14:28:57 CET 2007

No to se divim, ze to vůbec fungovalo - co mam zkusenost, vstup od
krystalu neustoji ani sondu od osciloskopu. U jedne aplikace jsem taky
bral hodiny z PIC16F628 do HC125 a musel jsem I pro 4MHz nastavit HS
mode oscilatoru,pak byla na vystupu osc slusna amplituda, jinak to
prestalo chodit uz pri blbem pohledu na ten spoj ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Martin Zaruba
Sent: Saturday, December 15, 2007 2:01 PM
To: HW-news
Subject: Hloupa chyba

Mam zarizeni (ridici jednotka tepelneho cerpadla), ktere ma dva
procesory. Kazdy je na samostatne desce v krabici PKDIN3. Volal mi
zakaznik, ze nekdy (v intervalu nekolika dni) se ridici jednotka
zasekne. Prinesl jsem jinou, chyba se opakovala a ta stara doma funguje
bez problemu. Jeden procesor ma plnohodnotny krystalovy oscilator a
druhy dostava hodiny z toho prvniho. Spojil jsem vstupy oscilatoru spolu
a protoze az doted vse fungovalo, nepremyslel jsem nad tim. Problem byl
v tom, ze ten vstup je pomerne vysokoohmovy a jak se pozdeji ukazalo,
soused ma vysilac pro KV. Ten kousek kabelu chytal ruseni. Stacilo
pripojit vstup toho druheho procesoru na VYSTUP toho prvniho a bylo po
problemu. Citlivy (vysokoimpedancni) vstup tak byl jen par mm na desce.
Treba to nekomu pomuze a neudela podobnou hloupost jako ja.

Martin Záruba