Re: Re[2]: HW - Větrné elektrárny O- infrazvuk

Jan Naiser hw@tua.cz
Středa Prosinec 12 12:15:12 CET 2007

> Zajímají mne výsledky měření infrazvuku - zatím jsem nic takového
> neviděl.

Taky hledám, kde se dá a moc toho není. Něco málo je zde
http://www.ceere.org/rerl/publications/whitepapers/Wind_Turbine_Acoustic_Noise_Rev2006.pdf
http://www.windturbinenoisehealthhumanrights.com/
http://canagireland.com/Images/GP_van_den_Berg_research-1.pdf

Ovšem zastánci VE tvrdí, že prováděná měření jsou na jiných typech
elektráren a ty nové, co se teď staví infrazvuk neprodukují.
Našel jsem třeba zprávu v jedné diskusi na:

Dnes jsem se spojil S Krajskou hygienickou stanicí, pracovištěm pro
Středočeský kraj, kde mne ujistili, že podle šetření Národní referenční
laboratoře byl infrazvuk při činnosti větrných elektráren vyloučen a hluk je
v normě od 300 metrů. Krajská hygienická stanice, odd. komunální hygieny
vylučuje jakýkoliv negativní vliv na zdraví občanů. V rámci jejich měření
provádějí i měření infrazvuku.

Nevím, na jakém typu bylo měření prováděno, ale nezdá se mi, že cca 200t
materiálu při výšce tubusu cca 60-100 m na betonové patce cca 16x16x3 m
nevibruje..

Jinak - možná zajímavý projekt je zde http://www.taawin.cz/page3.html

Jan Naiser.