Monitorovani site

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Úterý Prosinec 11 20:04:24 CET 2007

lubos.medovarsky@accelera-networks.com  wrote / napísal(a):
> Este nikto nespomenul, ze v sucasnosti bola prinajmensom experimentalne
> realizovana detekcia zvuku klaves, ako aj bezne hardverovym loggerom,
> softverovymi keyloggermi (phishing kreditiek a hesiel) a navyse, klasicka
> obrazovka monitora vysiela celkom jasny obraz na desiatku metrov dozadu,
> staci sa naladit a nahravat.

Vies na tomto mieste na napadla jedna pekna parodia, ktoru iste poznas.
Zacina tusim takto: ...Blazeni nevedomi, ci chudobni duchom... Ja som
dnes naozaj velmi rad, ze som nevedomy a su veci, ktore teda naozaj
nemusim. Mne staci moja nedokoncena filozofia, takze ako to naozaj v
skutocnosti je, nemusim. Dostat za tuto filozofiu o "zivote a
spolocnosti" titul, teda naozaj nemusim, to sa necham radsej rozobrat
skur... spolocnostou na cimper-camper...
> Ak mate PC "napichnute" novsim rootkitom, len tazko ho detegujete.
> A nemyslim si, ze to robia len ti "zli". Zaznam beznej komunikacie
> po sieti, teda mail, web, chat a podobne textove sluzby si vyzaduju
> relativne malo kapacity na zaznamovych mediach a je velmi pravdepodobne,
> ze budu zaznamenavane. Mozu zaznamenavat cely traffic, len IP adresy,
> alebo nieco pomedzi.
>
> Mozno je skor na mieste otazka, ci pri takej velkej "dovere" vo vlastnych
> zamestnancov netreba tu doveru opatovat, najst si nieco doveryhodnejsie
> a dat o tom zamestnavatelovi najavo svoju mienku.

Neviem ako Ty, ale ja sa dnes radsej spolocenskej prasacine nebranim...
Som si totiz vedomy toho, ze sa to pouzije v prvom rade proti mne, a ked
nie proti mne, tak proti inym... Minimalne sa vylepsi technicka
realizacia prasacin. A s tymto mam ja tak trochu problem. A
zamestnavatel, ak sa clovek zmieri s niekolkymi nepisanymi
skutocnostami, zivot dostane trochu inu dimenziu. Ale s tym sa musi
clovek naozaj vyrovnat sam aj so vsetkymi dosledkami. Ma to vsak
prinajmensom jedno pozitivum, mozem sa dnes na vsetkych smiat a poslat
vsetkych tam kam treba, teda do... A ci mi niekto monitoruje moje PC
alebo mna, tak s tym ja neurobim naozaj nic. Mne staci pozriet si
historiu updatov, stale ten isty, ...could allow execution of external
code... Takze tak. A co zametnavatel moze a nemoze, o tom vsetkom zase
mozeme len filozofovat, ale holu pravdu aj tak nikto nepovie...

A.