HW - Větrné elektrárny Ostružná - jaká byla exkurze

oja ondrej.janovsky@alarex.cz
Úterý Prosinec 11 16:47:15 CET 2007

Kdyz uz to tu tak hezky rozebirate, jak je to na prd, je tu nekdo mezi
vami, kdo zkousel postavit nejakou malou (hodne malou) vetrnou
elektrarnicku.

Muj znamy ma chatu, kam dotahnout elektriku stoji moc penez a navic je
to v rezervaci. Takze by se mu hodila mala elektrarnicka, aby nemusel
dobijet akumulatory motorgeneratorem.

Za barakem mu tece voda, bohuzel ji nemuze prehradit, takze by si musel
vystacit s cca 40cm - 1m vody. Tady by se dalo mozna nainstalovat neco
jako Savoniuv rotor upravene pro vodni proudeni.

Nebo neco jako Savonius na vitr, ktery se tam ale toci a je turbulentni,
takze vrtule taky moc neprichazi v uvahu.

Nakonec pro dobijeni pocital s vykonem kolem 1kW

OJA