RoHs pre automobily.

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Prosinec 10 01:11:16 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 10.12.2007 od "Ing. Libor Konečný":

> Ehm uz je pozde, takj mi to nemysli, znamena to ze vyrobek
> nespadajici do zadne kategorie , nemusi byt ROHS ?

Jak rikam, bylo by vice nez vhodne si to poradne nastudovat, protoze
by ses take mohl dostat do problemu a to bych nerad. Nicmene, ja to
vidim takhle... Elektricke a elektronicke zarizeni jsou cleneny do 10
skupin a ty skupiny jsou dane vyhlaskou:

http://www.remasystem.cz/archiv/dokumenty/pdf/vyhl_352_2005_priloha1.pdf

Na tato elektrozarizeni se vztahuje zakon o elektroodpadu, tj. za tato
zarizeni se musi platit poplatky a historicky elektroodpad a takove ty
ptakoviny.

No a co se tyka RoHS, tak podle me stanovuje, ze ty nebezpecne latky
(olovo, kadmium, rtut apod.) nesmi byt v elektrozarizenich kategorii
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 a 10 - tedy v 8 skupinach z 10. Podle me tedy
olovenou pajkou muze byt pajeno vse, co je v kategorii 8 (lekarske
pristroje) a 9 (pristroje pro monitorovani a kontrolu).

Dale pak se RoHS podle me netyka zarizeni, ktera zde vubec uvedena
nejsou (zarizeni nad 1000V, zrejme i ty dopravni prostredky, pokud to
uvnitr snad nespada do cehosi...), a take zarizeni, na ktera tam jsou
vyjimky. Tam patri treba sitova infrastruktura v telekomunikacich,
pristroje pro skladovani, zasobovani a sklady, nejake dalsi ptakoviny,
rtut v zarivkach a kdesi cosi.

Takze, pokud se napriklad jedna o nejake ridici zarizeni, treba pro
rizeni topeni nebo pro rizeni motoru CNC frezky, podle me spada do
skupiny 9 a muze v nem byt pajeno olovem.

Tohle vsechno jsou me nazory a jestli nekdo bude mit pruser, tak za
mnou nechodte, radeji si to pekne prectete :-)))

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz