[OT]: Ekokom paragraf 15a

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Prosinec 9 15:15:18 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 9.12.2007 od Martin Hanek:

> EKOKOM pak plati obcim na provoz systemu shromazdovani a likvidace
> odpadu, podle vykazaneho vytridneho odpadu (plasty, kovy, sklo,
> nebezpecne odpady, papir a komunalni odpad). Nase obec dostala letos
> cca 3700 Kc. Mame 200 obyvatel. Provoz systemu (odvoz a likvidace
> odpadu) stoji cca 100 000 Kc.

Tak to je dobre, ne? Asi to nejak vypocitali. Ja EKOKOMu platim radove
desitky korun ctvrtletne za sve obaly, neni jich tolik, ani bych
nemusel platit, nemusel bych byt registrovany, ale jsem dobrovolne. K
tomu samozrejme platim rocni poplatek asi 800 nebo kolik.

> Ale ty a tvuj dodavatel tam platis za to, ze obec pak zlikviduje
> tvoje obaly co tam daji obcane. Neplatis za sebe jako firmu.

A to je ten podvod. Ja mam 95% zakazniku firmy a podnikatele. Jenom
tak 5% obcanu. Pritom kdyz komukoliv poslu balicek, platim poplatek za
tu krabici. At to posilam firme nebo podnikateli nebo obcanovi, platim
pekne za kazdou krabici poplatek. Takze logicky, kdyz ta firma moji
zaplacenou krabici odnese do sbereneho dvora, meli by ji pekne vybrat
a jeste za ni podekovat. To mi prijde logicke. Kdyby za to ta firma
mela platit, nevidim duvod, proc bych mel platit i ja.

A obracene zrovna tak. Kdyz si jako podnikatel koupim treba tiskarnu,
tak vsechny obaly jsou takto zaplacene. Kdybych byl obcan, mohl bych
je zdarma odevzdat, protoze to zaplatil dodavatel. Jenze on ten
dodavatel to zaplatil i me jako podnikateli, protoze si nemuze
vybirat, musi to zaplatit. Tak proc ja bych za to mel platit znovu?
Copak jsem se zblaznil?

> [...]
> likvidaci. Za to muze od obcanu vybirat poplatek, max. 500 Kc. Je
> jasny, ze tato castka uz nestaci (hlavne ve vetsich mestech), ale
> zvysit se neda. U nas na vsi vybirame 450 Kc a je to taktak, jeste
> obec doplaci z obecni kasy. A to provoz toho "systemu" nestoji nic.
> Protoze "sberny dvur" obsluhuje obecni pracovnik, ktery dela 1000
> jinych veci a jednou za tyden to tam porovna. Ve nestech uz to stoji
> sileny penize protoze to delaji komercni firmy a ty si to nechaji
> velmi dobre zaplatit. Tam by ten polatek musel byt 700 nebo vice.

To je sice krasna teorie, ale tady nejde o obecny odpad, ktery
generuji lide. Tady jde o obaly, jejichz zpetny odber jiz nekdo
zaplatil. Kdyz ja zaplatim EKOKOMu za nejakou krabici, tak nevidim
duvod, proc by prijemce te krabice mel komukoliv platit za to, ze ji
nekde odevzda. Uz je to zaplaceno. Zrovna tak ja v roli prijemce
krabice nebudu platit znovu to, co zaplatil uz nekdo jiny.

No a uz vubec nevidim duvod k tomu, aby nekdo prerozdeloval ty moje
penize obcim, ktere odmitaji prebirat moje obaly. Nejsem zadny dotovac
obci, aby shrably moje prachy a zadnou sluzbu pro me nevykonaly.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz