[OT]: Ekokom paragraf 15a

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Neděle Prosinec 9 14:58:08 CET 2007

EKOKOM pak plati obcim na provoz systemu shromazdovani a likvidace
odpadu, podle vykazaneho vytridneho odpadu (plasty, kovy, sklo,
nebezpecne odpady, papir a komunalni odpad). Nase obec dostala letos cca
3700 Kc. Mame 200 obyvatel. Provoz systemu (odvoz a likvidace odpadu)
stoji cca 100 000 Kc.
Ale ty a tvuj dodavatel tam platis za to, ze obec pak zlikviduje tvoje
obaly co tam daji obcane. Neplatis za sebe jako firmu.
Podle zakona je totiz puvodnem odpadu obec (kdyz ja jako obcan jej dam
do predepsane nadoby a postavim na naves) a musi platit likvidaci. Za to
muze od obcanu vybirat poplatek, max. 500 Kc. Je jasny, ze tato castka
uz nestaci (hlavne ve vetsich mestech), ale zvysit se neda. U nas na vsi
vybirame 450 Kc a je to taktak, jeste obec doplaci z obecni kasy. A to
provoz toho "systemu" nestoji nic. Protoze "sberny dvur" obsluhuje
obecni pracovnik, ktery dela 1000 jinych veci a jednou za tyden to tam
porovna. Ve nestech uz to stoji sileny penize protoze to delaji komercni
firmy a ty si to nechaji velmi dobre zaplatit. Tam by ten polatek musel
byt 700 nebo vice.

Martin Hanek