kviz na patek: potrebuju zesilit signal

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Prosinec 7 20:07:04 CET 2007

Dovolim si zareagovat s dotazem:
Odešel mi nedavno konvertor k SAT přijímači - inu zašel jsem do prodejny
se SAT technikou  s úmyslem zakoupit nový.
V době kdy jsem instaloval svůj konvertor bylo nejlepší šumové číslo 0,5
dB    a tenkrát byla běžná hodnota 0,6 - 0,8 .....
Těch 0,5 bylo "nadstandardních" a za "příplatek".
Jaké bylo moje překvapení, když jsem v prodejně zjistil, že se nabízejí
i konvertory s šumovým číslem 0,2 dB !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je to vůbec možné?  Pokud ano, kam se tedy  do konvertoru leje hélium,
jaká je spotřeba chladiva a jak to vůbec funguje??
Spíš bych věřil, že je to zas nějaká reklamní taškařice!