mobil v mikrovlnce

Jan Kral kral@fortech.cz
Pátek Prosinec 7 07:36:49 CET 2007

Kdysi jsem meril spektralnim analyzatorem silu signalu 2,4GHz WiFi vysilace s vsesmerovou antenou na dome. Protoze to bylo u cloveka, ktery mel z vyzarovani te anteny obavy a zejmena z jejiho vlivu na jeho zdravi, tak jsme se domluvili, ze v ramci mereni mu zmerim i jestli je "slyset" mikrovlnka a jak. Venku pred barakem mel ten Wifi vysilac (u ktereho byla prima viditelnost anteny) vyrazne slabsi signal nez ta pustena a zavrena mikrovlnka pres jednu zed. Obe zarizeni byla na priblizne stejne vzdalenosti.

Tudiz mikrovlnka skutecne vyzaruje a ne malo, otazkou je, zda to splnuje normu na ozareni okoli. Vzhledem k tomu vykonu, co leze z magnetronu to co lezlo ven bylo v pomernem vyjadreni urcite dost mizive.

JK