zaciname s ARM

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Prosinec 6 16:14:33 CET 2007

A neni to zajimave, ze na skoleni ci prednasce konkretni firmy vzdycky
vyjde jako nejlepsi zrovna to jejich ?
Stejne jako musite brat s rezervou me nadseni pro ARMy, musite brat s
rezervou i to, co se dozvite na nejake propagacni akci ;).

Ono je sice hezke verit necemu, jenom proto, ze to rekl nekdo medialne
veliky, ze to napsaly vyznamne noviny a nebo ze to tvrdi zastupce
svetozname firmy, ale v dnesni dobe musi clovek hlavne premyslet, komu
vsemu verit nema a kazde zavazne tvrzeni si sam zvazit. Hlavne co z toho
kdo ma, kdyz to rika.

BTW, tzv. "moderni doba" chce dokonce i u laboratornich pristroju a
pristroju pro jine veci, barevne graficke displeje (proto se tak do nich
poustim) a jine opicarny. Funkcnost je pri prodeji to, co se predpoklada
jako samozrejme, prodavaji prave ty "multimedia". Z toho plyne, ze pokud
je ARM nejlepsi pro multimedialni aplikace, ma budoucnost zajistenou ;).
Vzdyt se podivejte na PC 90ti% lidi, jak to vypada. Hlavne ze to ma
barevne schema, ze okna vypadaji vselijak, ze se prekresluji najakym
zahadnym ci pomalym zpusobem, ze to vydava tunu zvuku pri vsem moznem,
ale dohromady pak takove nabouchane PC slouzi k prijeti 3 e-mailu za
den, prohlednuti par nahych slecen a kochani se, jak se ta okna krasne
vyjimaji na tom pozadi, pokud prave nebezi ten nejbajecnejsi
screensaver. Vetsina lidi dnes funguje takhle a je vzdycky lepsi
prodavat vetsine ;).

Co se tyce zamenitelnosti ARM, v ramci jednoho vyrobce se treba da
pouzit nekolik typu ve stejnem pouzdre (treba s ruzne velkou pameti od
ATMELu). V ramci ruznych vyrobcu pak nikoli (alespon o takove variante
nevim). Ale od ktereho jineho vyrobce muzu pouzit neco kompatibilniho s
ColdFire ? A kazda slusna firma si poradne rozmysli, jestli ukonci
vyrobu a nebo nezajisti pro starsi aplikace nejakou zpetnou
kompatibilitu, pokud jde jeste stale o zivou vec. Tohle ale nemusim
propagovat, je to asi jako rikat, ze "My mame zdravy rozum.".

--
Jiri Bezstarosti