zaciname s ARM

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 6 13:41:51 CET 2007

Na skoleni Freescale ARMY nedoporucoval. Jsou urceny pro multimedialni aplikace, ktere maji rychly vyvoj.
Doporucovali radu ColdFire a to  z jednoho prosteho duvodu  - zpetna kompatibilita.
Jsou ARMy navzajem zamenitelne? Co se tyce zapojeni PINu pouzdra a obsluhy periferii? Jiste neni problem sahnout po necem jinem, pokud delam jednorazovou zakazku. Ale pokud mam produkt na nekolik roku dopredu, tak je ta zpetna kompatibilita dulezita.
Michal Gregor

  ----- Original Message -----
  From: Jiri Bezstarosti
  To: HW-news
  Sent: Thursday, December 06, 2007 12:58 PM
  Subject: Re: zaciname s ARM

  On vzdycky az cas ukaze, kdo mel pravdu.

  Kdyz se to vezme do detailu, kdyz se dejme tomu po 40ti ci 50ti letech
  pouzivani (bez naroku na presnost toho cisla) prestanou pouzivat x51
  (mysleno masove), byla to slepa vetev ? A kdyz neco vydrzi 10 let, uz je
  to slepa vetev a nebo neni ? A kdyz 5 ?

  Ty ARMy nevznikly zadarmo a tezko by do nich nekdo neco dal, kdyby jim
  neveril. Tak si tak rikam, proc se v ARM i chlapci z TI angazovali ? Aby
  ani nahodou neco nepropasli a nebo dukladne na vlastni kuzi poznali
  konkurenci, ktere neni malo ? Pak je to ale o tom, ze si az tak jisti
  asi nejsou a nebo ze planuji jakousi "revoluci", ale neni to na hned,
  ovsem ja potrebuji pracovat prave ted a ne cekat, az se svou revoluci
  prijdou a jestli se jim povede. Jestli uz jejich revoluce probehla, pak
  se mne nijak nedotkla. O necem vylozene revolucnim by totiz bylo nejspis
  poradne slyset a ani tady v konfere by to nezustalo bez povsimnuti,
  protoze nekdo z nas by si toho snad vsimnul a taky o tom napsal ;). A
  kdyz se jim revoluce povede, brani mi neco prejit na jiny typ chipu a
  nebo pouzivat treba i neco horsiho, kdyz to aplikacim vyhovuje a
  vyhovuje to i mne ? Rozhodne take budu mit jakykoli prechod kamkoli
  snazsi nez clovek, ktery se jeste nepustil do niceho a stale na neco ceka.

  Dalsi veci je, ze pokud by se opravdu ARM ukazaly jako neco, co bylo
  prekonano, pak to nebude ze dne na den a dovoli mi to za tu dobu
  zuzitkovat vsechno (mysleno, ze se mi to nekolikrate zaplati), co jsem
  do toho dal, kdyz jsem se tim rozhodl zabyvat.

  Muzete treba rict, ze ARM prekonavaji vlastne samy sebe a vznikaji nove.
  Ze se treba v budoucnu budou vice pouzivat Cortex-M3. Ale koukali jste
  na to nekdo detailneji ?  Ty Cortex-M3 uz jsou zase vice MCU nez CPU, uz
  nemaji pamet dat a programu ve stylu von Neumann, ale Harvard. 32bit
  instrukce zmizely, 16bit se doplnily dalsimi a z toho vyplyva, setri se
  zase pameti a to jak ROM tak RAM (treba vlastnosti ohledne ukladani
  kratsich nez 32bit cisel do pameti, proste zarovnani). Podle mne jde o
  jakysi uhybny manevr ve snaze pokryt lepe trh a nakonec mi nic nebrani
  pouzivat i Cortex M3 zaroven, problem v tom nevidim. Takove plynule
  pohlcovani informaci totiz boli ze vseho studia nejmene.

  Ale proc to pisu. ARM7TDMI (nebo ARM9) mi umoznuje mit od malickych
  chipu az po velike a je to stale totez a to je to, co se mi na tom tak libi.

  Vsechno jsou to ovsem jen me nazory, tedy co si o tom myslim ja sam.
  Nikomu je nevnucuji, jen pisu, proc u mne ma ARM dvere dokoran.

  --
  Jiri Bezstarosti