Re: Programátor FLASH samodomo

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Středa Prosinec 5 22:49:44 CET 2007

Obávam sa že bez CPU to zo sériáku nepôjde. Ak by si pripustil LPT, tak
napr. spomínaný Willem. Inak jeho novšie verzie chodia aj na USB.

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: <konfera@efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, December 05, 2007 10:37 PM
Subject: Programátor FLASH samodomo

Uz ked som to nacal, poprosim ctenych kolegov o nazor.

Pod samodomo programovadlom si predstavujem nieco, co sa da poskladat zo
suplikovych, resp. drogeriovych suciastok. Toto automaticky vylucuje
najjednoduchsie riesenie (t.j. jednocip).  Preferencia DIL suciastok a
drogeriove suciastky viacmenej vylucuju USB (a tiez PCMCIA, PCI, Firewire,
vselijake radia a par podobnych). Kedze to ma chodit na vsetkych moznych a
nemoznych kompoch, viacmenej to vylucuje LPT (i ked viem ze by to bol horuci
kandidat) aj IrDA. Ostava nam COM (ak treba tak cez USB, ale aby to chodilo
aj s prolificoidnymi kablami, t.j.ziadny klasicky bitbang na handshake
linkach), PS/2 (to ale na vystup je dost nevhodne) a zvukovka (lepit nejaky
protikus na optiku CD mechaniky sa mi zda ako nepriechodzie :-) ).

No, nech ratam ako ratam, vychadzaju mi bitove rychlosti v rade 10kb/s max.
Kto pozna napalovaci algoritmus tej flashky vie, ze na byte treba preniest 4
adresy a 4 data (a potom cakat na samotne napalenie, a prip. zverifikovat).
Nech pocitam ako pocitam, to je vyse 100 bitov na napaleny byte, takze
paliaca rychlost nevychadza viac nez 100 byte/s, skor o dost menej. Nejaky
jednocip by sa este dal, povedzme by to vyslo na minutu; ale ta polmegovka
vychadza na niekolko hodin...

Poradte prosim, ako z tejto mizerie von?

wek