Myslite, ze by dnes nekoho zajimala konstrukce merice energie ?

P. Novotny novotny.pp@atlas.cz
Úterý Prosinec 4 01:56:47 CET 2007

S obvody ADE77xx delame v praci tak nejake zkusenosti mam a par mericu jsem s nimi jiz realizoval mimo jiné mam jeden na privodu do baraku a sleduji s nim prubeh spotreby ele. teda nesleduji, ale loguji :-))

Po hw strance jde o pomerne triviální zapojeni veskere mereni zajistuje defakto ADE7763, CPU jen po SPI vycita data z registru ADEcka a tato pripadne loguje do FRAM na stejne sbernici. Není problem takovy meracek navrhnout ani ho za dve tri odpoledne dat dokupy, pro ucely publikace to vsak chce si trochu vice pohrat s DPS, vse vyvest na konektory a pridat nejsky jednoduchy LCD. Uvidim, zkusim na tom pres vanoce zapracovat.
Stejne tak je nezbytne zdokumentovat komunikacni protokol atd. vsak to znate.

V kazdem pripade jsem to dnes nakreslil, ale projevila se ma necnost, u podobnych nekomercne "prototypovych"  veci stále pridavam nejake funkce a tak v tom podle netistu mam cca 90ks komponent (soucastek). Je to maximalisticka variant vcetne nikoliv nutne reference pro ADE a asi uplne zbytecneho pipaku ovládaného z MCU, ci  baterii zalohovaneho obvodu RTC. Komunikace je pro RS485, pokud zbude místo tak volitelne RS232 oboji galvanicky oddeleno.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Monday, December 03, 2007 4:39 PM
To: HW-news
Subject: Re: Myslite, ze by dnes nekoho zajimala konstrukce merice energie ?

zmysel to urcite ma a publikovat to napriklad v PE tiez. Na zaciatok si
ale najdite tim ludi ktori na tom budu naozaj makat a zvolte si realne
dosiahnutelne ciele. Ak si myslite ze to zvladnete tak do toho,
konstrukcia je to velmi zaujimava.
Kazdy ale bude do toho kecat co by to malo vediet a aku pridat funkciu
ale nikto nepohne prstom :-)
b.