Odsledovani DO klimatizace

Jan Kral kral@fortech.cz
Neděle Prosinec 2 21:20:28 CET 2007

Bohuzel podle nazvu nejsem schopen urcit, zda je to stejne. Ted mam k dispozici dalsi typ klimatizace, u ktere je jiny protokol.
Kdyz by jste mel zajem, muzu poskytnout kod do AVRka, ze by jste mohl vyzkouset zda to bude fungovat. Stacila by vam IR LEDka a 2313.

Jinak princip zjistovani byl relativne jednoduchy, jak uz nekteri psali. Stacilo vzit infratranzistor, jeho vystup jsem pripojil na osciloskop, abych zjistil aspon hrube co z DO leze. Po zjisteni ze to je modulovane 36kHz jsem si napsal v AVRku jednoduchy program, ktery prijimal bity a posilal po seriovce do PC. Pak uz stacilo jen mackat tlacitka DO. Pripadne mohu poskytnout kod do ATMEGA16 kterym jsem to nacital, coz by mozna mohlo byt nejprinosnejsi, protoze ja to analyzoval s durazem na ovladani chlazeni a kdyz ted koukam do tech poznamek, tak uz princip vlastniho kodovani mi neni moc jasny.

Jinak je to tak, ze DO vysila packet, ktery obsahuje kompletni nastaveni vsech hodnot  + kontrolni sumu. Delka je stale stejne a to i v pripade, ze se klima vypina.

JK

Sencor SAC1200. Presne neco takoveho bych chtel udelat taky, ted to topi az moc a rgulaci provadim dverma ;-)

Jake mate ovladani/klimu? Kdysi jsem neco podobneho delal - potreboval jsem udelat dalkove ovladani klimy rizene z PC, takze bych mohl poskytnout prikazy.

JK

Zdravim, chtel bych zkusit odsledovat system infra DO ke klimatizaci (zamer je snad jasny ;-) ) Par otazek:
- jak detekovat IR vysilani? Staci normalni ledka a na ni osciloskop (vim ze ledka pri osvetleni se chova trosku jako fotodioda, ale nevim jak na IR) Citlivost neni dulezita, muze byt primo u vysilaci. Pak pripadne doplnit zesilovacem a detektorem? (ted nemam u sebe osciloskop)
- nezkousel to uz nekdo? Mam dojem, ze se pri zapnuti odeslou vsechny info -> mod, teplotu atp. si pamatuje ovladac....

Dik za pripadne namety. Zkousel jsem ucici se DO na PDA, ale na klimu se nechytl (TV funguje)