konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C ornottoC"Was:Vyctovy typ v C

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Pátek Srpen 31 17:02:37 CEST 2007

> To je chyba jazyka nebo chyba implementace? <g>

Neni to chyba jazyka, jen napadam skutecnost, ze kod je prenostelny.
Ano je prenositelny (ale nepouzitelny), ale je vzdy velmi dlouho zvazovano,
ktere prekladace
(verze a revize) budou podporovany (kdy po prekladu bude aplikace i neco delat,
to ze se podari
kompilace preci neni cilem).

Ono je uplne stejna situace s SQL, SQL take podporuje hromada DB, ale
zkuste udelat univerzalni DB se trigry a SP.

> To je ale jen neporadkem pri praci, to taky nesouvisi s
> jazykem. Zavislosti
> *.h a *.obj by mel popisovat makefile. Takovy problem se mi
> nikdy nestal,
> takze by me nenapadlo uvazovat o tom jako o problemu.

Ja netvrdim, ze to nejde, jen se clovek o to musi starat.
Navic make file tuto zavislost nepozna.
Problem je v tom, ze *.h muze byt uplne mimo *.c soubor
a zit si vlastnim nekonzistentnim zivotem (vim ze nemusi).
Treba v pascalu (borland) a c# proste je vzdy *.xxx konzistentni
s principu, to je ten rozdil.

Odstraneni headru povazuji za nejvetsi pokrok pri
prechodu od C/C++ k c#.

PS: i s precompiled headers je preklad vyrazne pomalejsi, nez
 incrementalni linkovani delphi, ale tohle resil predevsim
 na DSP v DOSu (motorola).

	Slavek