konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C or nottoC"Was:Vyctovy typ v C

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Pátek Srpen 31 16:05:49 CEST 2007

At 15:56 31.8.2007, Slavomir Skopalik wrote:
>Napriklad gcc, rozdil je v chapani syntaxe, kdy jedna verze to preklada jednim
>zpusobem, novejsi pak jinak (natolik jinak, ze vam to zbori aplikaci).
>Proto napriklad u Firebird SQL serveru resi podporu vzdy konkretni verze.
>Nebo tim, ze zapnete optimalizaci a vysledny kod se chova jinak, nez
>s vypnutou optimalizaci.

To je chyba jazyka nebo chyba implementace? <g>

>Tim, ze je header textovy a zpracovava ho preprocesor (pri prekladu
>kazdeho souboru znovu)
>  tak preklad
>rozsahlejsiho projektu je temer utrpeni (ano, ze vsech headu
>se vytvori jeden obludny textovy soubor, ktery se finalne kompiluje).
>Takze potom se resi takove veci, jako header cache atd.

Precompiled headery.

>S timto take souvisi skutecnost, ze obj soubory nejsou samopopisne
>a spatna verze headru a obj me stala nejedno odpoledne.

To je ale jen neporadkem pri praci, to taky nesouvisi s jazykem. Zavislosti
*.h a *.obj by mel popisovat makefile. Takovy problem se mi nikdy nestal,
takze by me nenapadlo uvazovat o tom jako o problemu.

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.