OT: konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C or not to C" Was: Vyctovy typ v C

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Srpen 31 10:22:36 CEST 2007

Ladislav Vaiz wrote:
> C is nothing more than a portable assembler.
>  -- Alan Cox
>
> Kdo od něj očekává něco víc, bude logicky zklamaný :-)

Viete, mne uz teraz ani tak velmi nevadi, ze ten C je sh*t. Ak si to
clovek uvedomi, da sa s tym zit.

Ovela viac mi vadi, ze tie nedostatky su zarytymi Cckarmi vyzdvihovane
ako fajn vlastnosti (napr. "pozri ako pekne mozes namiesto [korektneho a
automaticky kontrolovatelneho] indexu do pola pouzit pointer, na ktorom
sa da robit takato zaujimava aritmetika..."). Mam pocit ze som niekde
cital komentar K&R o tom, ako fajn je, ze nie je definovane co je to int
(resp. definicia je "it depends on the particular computer's natural
word width"), len to neviem najst. Podobne, ked pri prilezitosti vydania
"Unix-Haters Handbook" poziadali Ritchieho o predhovor v naivnej nadeji
ze pripusti aspon nejake chyby ktore urobili v mladosti, ten napisal
defacto vyhlasenie o svojej dokonalosti.

No a, bohuzial, v tomto duchu sa nesu aj vsetky tutorialy a ucebnice.
Ziadna z nich nezacina varovanim, ze "je to zle definovany jazyk v
ktorom sa da urobit lahko zavazna chyba, takze je potrebne pestovat
disciplinovanost programatora; akurat ze je to z historickych dovodov
momentalne najrozsirenejsi jazyk". Ako potom zaciatocnik bez moznosti
porovnat moze pochopit vsetky problemy ktore su s tym spojene?

wek