potrubna posta

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Středa Srpen 29 21:21:34 CEST 2007

to som uz videl, dokonca aj clanok v anglictine o Prazskej portubnej
poste. Je to uzasna vec, raz by som sa tam chcel ist pozret na exkurziu.
Rad za to ponuknem exkurziu u nas...
Ale k veci... Vyzera ze budeme musiet vyrobit zariadenie, ktore bude
schopne poslat inspekcnu kameru do vakuovej komory s priemerom ca. 45mm
a dlzkou 3.5km. Zatial tam vidime len reflektometrom ktory dokaze
odhalit prekazky od velkosti ca. maticky M4 ale pre opravu je dolezite
tam aj vidiet.
Ak by sa spravila kapsla z materialu ktory nekontaminuje komoru cudzimi
  latkami (napr. nerez ocel alebo titan) a pokial by sa to pohanalo
nejakym super-cistym inertnym plynom (inertny rozumej nezanechava po
sebe stopy, napr. dusik) tak by sa ta kapsla mohla dat poslat cez tu
ruru bez poskodenia systemu.
Kamera vpredu, vysielac vzadu, pokial bude bezat niekde okolo 10GHz tak
by sa to malo v tej rure sirit spolahlivo s nizkym utlmom.
Taka high-tech potrubna posta :-)
b.