Tři "odporové" a jedna "kapacitní" otázky

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pondělí Srpen 27 19:35:03 CEST 2007

>     Proč se svody uvádějí jako VODIVOST a ne ODPOR? Je k tomu nějaký
> důvod a nebo je to jen tak? (Jak se to přepočítává vím)

Řekl bych že to bude asi zejména proto, aby to mohla být jednotka "na
metr", tedy S/m. Vynásobím délkou kabelu a mám vodivost celého kabelu. V
Ohmech by to takhle nešlo - jednotka byla Ohm·m (a muselo by se to dělit).

>     Jaký odpor může mít deset metrů kolejnice?

Předpokládám, že je ze železa (vodivost 96,1 nΩ·m) a průřez by mohl být
takových 25cm^2. Potom je to cca 0,0003Ω.

>     Jaký odpor a jakou kapacitu může mít 25m neznámého kabelu? (nevím
> typ ani průměr žil, je to však "normální" kabel, žádné bago)

Pro řádovou představu bych řekl 0,1Ω/m a 100pF/m. Tedy 25m bude mít
nějaké Ω a nF.

>     Jde mi je orientačně kolik to tak může být, chci mít alespoň představu.

Lukáš Grepl