MMS

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 27 13:28:07 CEST 2007

Puvodni zprava ze dne 27.8.2007 od RV:

> No v tom pripade je to poruseni smlouvy ze strany operatora.
> Nesjednal jsem si pripojeni na to aby mi blokoval nektere adresy. To
> se mi moc nezda.

Ano, jak jsem cetl par clanku na internetu, je to drzost vsech
drzosti. Blokuji bud IP adresy, porty nebo dokonce odeslani SMS na
dane cislo u uplne jineho operatora.

MMS je normalne ciste reseni zalozene na tzv. WAP PUSH zprave. Posles
SMS zpravu obsahujici tuhle WAP PUSH a v ni je obsazeno, co ma mobil
delat, co ma sosat. Mobil se pak normalne pripoji pres GPRS do
internetu na dane URL a ukaze obsah. Proste do mobilu jde SMS s
informaci a mobil pak dale pozadavek vyrizuje ve sve rezii po beznem
internetovem spojeni.

Operator nema co zasahovat do takove akce. SMS je normalni,
internetove spojeni je normalni. MMS je v podstate takova aplikace,
neni to nic az tak zavisleho na operatorovi. Muzes si v mobilech
nadelat tisice takovy aplikaci. Od site pak samozrejme ocekavas, ze
kdyz mas zaplacene SMS, tak ti SMS prichazeji, kdyz mas zaplacene
pripojeni GPRS, tak muzes komunikovat a nikdo ti neblokuje nejake IP
adresy nebo cokoliv jineho.

Jenze tihle mastodonti si leckdy delaji, co chteji. Branit se musi
predevsim normalni uzivatel. Kdyz mi nejede GPRS tam, kam potrebuji,
musim se ozyvat hlavne ja. Otazkou je, jestli to k necemu je. Kdybych
to ja potreboval, tak bych se rozhodne branil, ze me nekdo blokuje.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz