OT - jiná otázka na WiFi [Was: Re: spojeni WIFI]

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Srpen 27 08:45:55 CEST 2007

Zdravím,
  využiji místní wireless znalce a položím taky jeden dotaz, snad se nebudete
zlobit.
  Na chalupě jsem připojen k jednomu z místních WiFi poskytovatelů. AP mám asi
1.5 km, používám 10dB "placku" a úroveň mám nějakých -80dB, tj. 15 dB nad šumem.
Obvykle se do pár sekund asociuji (i na 11M) a jedu.
  Nyní k tomu dotazu: Občas se stane, že spojení "zamrzne". Chvíli - tak 30 s -
ještě monitor mého klienta ukazuje asociovaný stav (používám "box" Compex
WP54AG s Ikarusem, takže jsem odkázán na jeho diagnostiku) a pak vypadne
a začne střídat stavy Scanning - Authenticating - Scanning - Authenticating...
Takto to vydrží klidně i hodinu. Monitor signálu přitom ukazuje naprosto stejný
signál, na jaký to před tím perfektně jelo (nebo dokonce i lepší, signál má
samozřejmě výkyvy a ještě to běžně spolehlivě jede i na -84 dB). Naprosto nic
nepomůže - vypínání klienta, pokusy o ještě lepší nasměrování antény, override
výkonu na +24dBm...) AP je tou dobou normálně vidět jak na radiu, tak odpovídá
na ping z druhé strany (když se připojím třeba přes mobil). Pak najednou šup!
dojde k asociaci a zase to třeba den bezporuchově běží. A když to uměle trhnu,
znovu se to naváže zase do pár sekund.
  Netušíte, co může toto chování způsobovat ? Přemýšlím o silném rušení na far
endu, které já tu nevidím, ale které znehodnotí můj signál tam... Jsou ještě
jiné možnosti ? Jak to řešit ? Poskytovatel říká, že u něj je vše OK...

        S pozdravem Pavel Troller