Cim detekovat pohyb

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Srpen 25 11:31:02 CEST 2007

Kdesi jsem videl jeste jeden napad, ktery myslim slouzil jako otresovy
senzor do auta, ale uz je to dele co jsem to videl, takze zdroj si
bohuzel nepamatuji.

Predstavte si dva magnety. Jeden je umisten ve dne vodive trubky a druhy
visi nad nim na provazku. Vzajemne se pritahuji. Ten volne zaveseny ma
kolem sebe obtocen kovovy pasek a je k nemu privod. Pri otresu se dotkne
zaveseny magnet toho kovoveho plaste (trubky). Citlivost lze seridit
vzdalenosti tech dvou magnetu, coz se da realizovat napriklad sroubem k
tomu pevnemu magnetu na dne trubky, coz ovsem obnasi to vhodne vyresit.

Myslim si ale, ze je to mechanicky docela narocne na provedeni a neni to
zrovna neco, co by clovek mohl snadno a levne sekat ve vetsim mnozsvi.
Navic by to nejspis vyzadovalo experimentovani s nejistym vysledkem. Na
druhou stranu proc to sem nenapsat, treba si na to nekdo vzpomene, az
bude neco vymyslet.

--
Jiri Bezstarosti