dotaz paralelni romka ??

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Srpen 22 12:48:32 CEST 2007

Zdravím,
  http://sinus.cz/~patrol/rele-bastl.jpg
  Je to kreslené rukou, sorry :-).
  Princip je myslím dosti triviální. Každý spínač spíná "své" relé.
  Diody D1 - D3 vedou proud přes odpory na Rel4. Odpory jsou voleny tak,
aby jeden nestačil na přitažení, ale 2 či 3 již ano. Tím je realizována
funkce Rel4. Pozor, hystereze relé musí být taková, aby i při dříve
přitaženém relé toto odpadlo, pokud mu zůstane jen jeden "krmicí" odpor.
To chce hodnoty odporů vhodně volit dle typu relé.
  Funkce PTT používá pomocné relé, které jednak svým v klidu seplým
kontaktem rozepne obvod Rel3 a dále diodami D4 - D6 nabudí Rel1, Rel2
a Rel4 (D6 není možná nutná, neboť by mohl stačit proud přes odpory
R1, R2, jako při sepnutí A,B).
  Toto "schéma" vzniklo v mé hlavě cca za 5 sekund po shlédnutí tabulky.
Dát ho na papír zabralo asi 5 minut :-).
  Pokud je tam nějaký bug, reklamace přijímám :-).
  Domníváte-li se, že řešení s MCU je z jakéhokoliv důvodu lepší, je to
vaše právo :-).
   S pozdravem Pavel Troller