AVR-GCC

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Srpen 22 11:30:31 CEST 2007

Podelim :-) Viac az vecer, mam to doma a z hlavy si uz vsetko
nepamatam.

Zacat treba stiahnutim Eclipse C/C++ http://www.eclipse.org/downloads/
a pluginu pre WinAVR http://sourceforge.net/projects/avr-eclipse

Eclipse sa neinstaluje.
V doc k pluginu treba precitat, ktore subory kam nakopirovat (nieco ide
do Eclipsu a nieco do bin vo WinAVR).

Potesit mozem tym, ze makefile nutne netreba studovat, lebo Eclipse si
urobi vlastny projekt a prostrednictvom pluginu bude volat kompilator z
WinAVR. Samozrejme znalost makefile je vitana, lebo Eclipse nevyuziva
vsetky moznosti, ktore sa mozu hodit. Rovnako je vitane si nastudovat
ako spustat z command line rozne utility z bin WinAVR.

Ako externe tooly som si nakonfiguroval spustanie avarice (napali
aktualny hex cez JTAG do uP) a avr-gdb (debugger). Potom mi funguje aj
debuggovanie z prostredia priamo cez JTAG. Podrobnosti parametrov do
command line poslem vecer, uz je to nejaky cas, co som to robil. Tiez
som si doplnil ten subor z pluginu, co ide do bin vo WinAVR, aby mi
Eclipse po kompilacii vypisalo obsadenie pamati, ako je zvykom v
AVRStudiu, plus vygenerovalo .lss apod.

Musim upozornit na to, ze Eclipse ma aj muchy, ktore som zatial
neodstranil.. Napr. vie sedou farbou oznacit nepouzite #ifdef / #ifndef
vetvy v zdrojakoch. Ale na to, aby to robil spravne mu treba nastavit
cesty k #include avr standardnych headrov (co je normalne, ale samotny
GCC kompilator to nepotrebuje, on vie kde ich ma). Dalej GCC si
automaticky ku kompilacii generuje #define pre typ uP a #define F_CPU o
com opat Eclipse nevie - treba doplnit, cim je to sice z pohladu
kompilatora definovane 2x, ale jemu to nevadi a Eclipse vyznacuje
nepouzite bloky lepsie. Tym lepsie myslim to, ze aj tak sa mi
nepodarilo prist na to, preco ked je nejaky #define zadefinovany v
hlbsie vnorenom #includnutom subore, tak ho prostredie nepozna
(kompilator ano). Pri rovnako vnorenom inom headri s tym prostredie
problem nema... Pritom include-browser v eclipse zobrazuje vnorene
subory OK. No oproti tomu, ze AVRStudio take nieco nevie vobec, sa to
da prezit :-)

Zatial tolko,
miro

--- Tomá¹ Chvátal <tchvatal@ezop.cz> wrote:

> To zni zajimave. Nepodelite se prosim s nama zajicema o tu
> konfiguraci ?
> Upravit/nastudovat si MAKE me trvalo cele hodiny :-).
> Taky jsem si v archivu precetl jak MK dal za usi nekomu kdo to chtel
> od
> konfery. Takze strach mi nedovolil. :-)
> Vim ze si ho muzu nechat vygenerovat a zustat v nevedomosti, ale to
> nechci.
>
> s pøáním hezkého dne
> Tomá¹ Chvátal
> EZOP Praha s.r.o.
> tel./fax.: 257320853
> tel.: 257320555
> [...]

Yahoo! oneSearch: Finally, mobile search
that gives answers, not web links.
http://mobile.yahoo.com/mobileweb/onesearch?refer=1ONXIC