dotaz paralelni romka ??

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Srpen 22 08:26:08 CEST 2007

A v případě že prohrajete zaplatíte případně zničené zažízení za desítky tisíc ? Obávám se že nikoliv.

Vysílače skutečně pojedou v simplexu.

Takovou věc můžete s úspěchem testovat třeba půl roku a pak se najednou zhorší PSW jedné antény, nebo třeba někdo zapomene anténu připojit a uvidíte barevné čmoudíky. Zařízení by mělo fungovat korektně i v takovýchto mezních (nicméně předpokládatelných) stavech.

Diodo-tranzistorová matice - řekněme 25 - 50 diod a pár tranzistorů zabere trochu více místa než jeden obvod. Navíc dioda umístěná ve VF poli je prima detektor, takže po zavysílání se můžete dočkat věcí nečekaných. V podstatě by to znamenalo navíc každou diodu přímo u pouzdra ještě blokovat. A blokovat spolehlivě v celém rozsahu DV - KV taky není jednoduché jak to vypadá. Takže snaha nahradit to jedním pouzdrem je asi pochopitelná. Zde si myslím, že z hlediska odolnosti proti VF je použití diodo - tranzistorové matice to nejhorší řešení.

Pokud vím, Ondra programovat MCU umí. A pokud ne, na projektu jsou zainteresovaní nejméně 2 lidé které MCU živí a pro které je spíchnout takový program otázkou pár minut. Toto bych nakonec zvládl i já :-). Ondra se ale nejprve snažil nalézt jiné řešení. Možná tam nakonec ten procesor stejně bude ale chápu jeho obavy. A to už vůbec nemluvím o otázce rušení, které MCU způsobuje. Na to tu zatím žádná odpověď nebyla. V tomto případě mrtvý oscilátor dobrý oscilátor :-). Zase mi budete vykládat, že spráááávným návrhem se takové zařízení dá s úspěchem odrušit. Souhlasím - spousta firem utratila za minimalizaci rušení desítky tisíc a stovky člověkohodin. A povedlo se. Ale chytrý člověk si radši nepřidělává práci pokud je jiné rozumné řešení. A o to tu původně šlo.

Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Rollfree
Subject: Re: dotaz paralelni romka ??

Pokud nekdo prijima sazky, tak ja sazim na kone JB   ;-)
(tj. ze pri jen trochu respektovani navrhovych pravidel
to nebude padat ani rusit).

Navic je docela zajimavy protimluv to, ze tam bude strasne okolni ruseni (aby to zblaznilo jednochip), ale na druhe strane bude vadit ruseni od toho jednochipu, notabene s internim oscilatorem. To snad jen kdyz tam bude jedina vysilacka v rezimu simplex.

Tim ale nechci v zadne pripadne zpochybnovat prani/nazor puvodniho diskutujiciho, ze chce staticke reseni (kazdy je sveho stesti strojvedoucim). Jen mi to nedalo nevsadit na hodne pravdepodobneho viteze.

rollfree