OT: Piatkove tlachy: MCU ci neMCU?, was: dotaz paralelni romka ??

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Srpen 21 18:08:49 CEST 2007

Jiri Bezstarosti wrote:
> Pouzitelnych MCU od ruznych vyrobcu je cela rada a pokud
> nezvadnu zadny a pritom by se pro reseni vyborne hodil, asi resim neco,
> co bych resit nemel.

Stale nevidim pricinu tam ten MCU pchat.
Uvedomte si, ze "vyborne sa tam hodi" je Vas pocit kvoli tomu, lebo ze
prave Vy ich v supliku mate za dve hrste (plus ich mate rad, co sice
nechapem, ale dokazem tolerovat ;-) ).

> Bud chci neco resit na profesionalni urovni, nebo
> si jen hraju a nebo uz zbyva jen nejhorsi varianta, ze se tim zivim bez
> jakehokoli zajmu to udelat co nejlepe.

Ak nieco riesite ozaj na profesionalnej urovni, vobec sa to nesnazite
urobit co najlepsie. Presnejsie povedane, snazite sa vyvazit vsetky
aspekty riesenia - aj tie netechnicke (casto najma tie); a to
najcastejsie znamena nepouzit technicky najprepracovanejsie ci
najelegantnejsie riesenie (dokonca si dovolim tvrdit, ze to, co vyzera
elegantne a prepracovane, castokrat je prave este aj z mnohych inych
_technickych_ hladisk ktore sa pri danom probleme mozu vyskytnut,
neoptimalne, ci vyslovene nevhodne).

Znie to mozno zvlastne, ale je to tak.

Aby som bol konkretny, v danom pripade si priamo zadavatel z jemu
znamych dovodov (a z dovodov, ktore by som si trufal aspon ciastocne
odhandut) si nezelal sekvencnu logiku notabene jednocip (a ja by som
presne z tych istych dovodov dokonca nedoporucoval ani beznu
programovatelnu logiku ala GAL a CPLD).

JW