Z ceho napajet stejnosmerny motorek 24V/250W?

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Úterý Srpen 21 10:53:22 CEST 2007

Jsou možné obě cesty, tedy jeden zdroj, můstkové usměrnění, nová větší tlumivka a dal by těch 24V. Nebo přidat do série ještě jednu tlumivku z vraku jiného zdroje.
Přivinout sekundár trafa vám radit nechci, ale účinost by se zvedla.
A hlavně jeden zdroj by sám mohl sloužit jako regulátor pro motor, tedy po doplnění vhodným vstupem zpětné vazby (tachodynamo?)

Pokud nechcete moc hrabat do silové části lze dva zdroje v sérii, mně by to ale nepřipadlo elegantní jako varianta s jedním zdrojem.

A jak s proudovou pojistkou:
Jako surovinu zvolte ATX zdroj, podle možnosti takový který má proudový transformátor zařazený v primáru trafa. Takový zdroj bude v režimu proudového omezení stabilnější. A vlastní úprava se musí odehrát v odporové síti kolem operačních zesilovačů toho zdroje. Asi se nevyhnete tomu rozkreslit si detail zapojení kolem pouzdra se 4-mi OZ na desce zdroje. Když schéma zveřejníte úpavu vám poradím.
Lubor

Sám jsem takhle upravil jeden ATX zdroj pro napájení řezacího drátu na polystyrén. Z 5V výstupu.