RE: Přehrávání několika hlášek z uC

Jan Galuszka konference@ei.cz
Pondělí Srpen 20 12:55:01 CEST 2007

Pred chvili jsem dorazil z dovolene, takze jsem jeste neprecetl celou
diskuzi.

ISD17xx dovazime primo od Winbondu a delame na ne podporu.

Podivejte se na www.elektronika.cz/mart1700 najdete tam vzorove zapojeni a
vice informaci.

Kusovky a uvedeny plosnacek je u mne k dispozici ihned

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá,jednatel: ing.
Jan Galuszka
Tel.: 00420-603531605, fax: 00420-596425819, E-mail:  info@fanda.cz , WEB:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v Ostravě,
oddíl C, vložka 7862

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jiri Bezstarosti
Sent: Thursday, August 16, 2007 11:26 AM
To: HW-news
Subject: Re: Přehrávání několika hlášek z uC

Pouzival jsem 8051 a pozdeji take PIC s pul megem FLASH a prickovym DAC z
odporu 10k a 20k. Melo to samplovaci rychlost 22kHz a rozliseni 8b. Po
vyfiltrovani to hralo dobre. Kdyz si to spocitate, zjistite, ze je to asi
tak 24s zvuku. Kdyz snizite tu samplovaci rychlost, vejde se Vam vice. Dobry
tip muze byt i pouziti pameti AT45DBxxx od http://www.atmel.com/ , (nektere
typy koupite i v GME), protoze je to dost pameti a malo dratu, a delaji se i
v malem pouzdre. Pak uz byste nemusel delat tek velky kompromis mezi
kvalitou a delkou.

Pokud mate malou samplovaci rychlost, budete postaven pred problem, ze pokud
slusne vyfiltrujete, chybi tomu vysky (jak by taky ne, ze), nebo musite
udelat hodne strmou dolni propust a nebo ji nastavit jako kompromis. Pro
samplovani 22kHz (nebo spise 22ksps) uz je zvuk i pri 8b rozliseni velice
slusny, pro hlasky primo prepychovy, urcite dokonale srozumitelny bez
cehokoli, co by Vam na te reci vadilo.

Jsou i dalsi moznosti. Pokud to ma jen mluvit, muzete pouzit kompresi LPC
(Linear Predictive Coding), MELP, CELP atp., coz pri velice slusnem vysledku
reci znamena minimum dat. Takze se pak takova mluva da tahat i po seriovych
linkach rekneme uz od 2400bps (9600bps bezne), ovsem plati se za to jina
cena - chce to relativne slusny vykon CPU/MCU (nesmite si ale zase
predstavovat GHz PC, kdyz pisu relativne slusny), ale nejcasteji DSP. Takto
se prenasi napriklad rec v mobilech - GSM kodovani. Komprese je v tomto
pripade opravdu znacna, rekneme ze i 1:25 (uz je to dele co jsem to delal,
tak ten udaj berte jen jako strelu od
boku) proti prenosu vsech dat bez komprese.

Jsou i jine zpusoby komprese, ktere dosahuji treba kompresniho pomeru 1:2,
ale tomu jsem nikdy moc neprisel na chut, to uz tak zajimave neni.

Zkusenosti s temito vecmi mam, takze pokud byste mel pro mne kseftik (treba
si objednal hotove moduly "na klic"), treba se muzeme dohodnout a nebo Vam
mohu alespon jako kolegovi z konfery pomoci soukrome par radami, budete-li
chtit a samozrejme budu-li vedet ;).

--
Jiri Bezstarosti