Re: Podezřele laciná GPS

Glajc Pavel pavel.glajc@del.cz
Pondělí Srpen 20 07:08:52 CEST 2007

Několik málo postřehů se zmiňovaným mountfíldem.
O víkendu jsem ho trochu testoval v autě.
Umístil jsem ho mezi přední sklo a přístrojovou desku resp. mezi sluneční clonu přístrojů. (favorit 93) Normálně jsem ho tam zašprajcoval. Vzhledem k pogumovanému povrchu tam vydržel bez pohnutí. Dlužno poznamenat, že i v terénu jako tankodrom. Např. objížďka před Lipníkem. Výhody: kdykoliv ho vezmu sebou a nemusím riskovat rozbití okna kvůli nenechavcům, dovoluje i mírné natáčení podle stavu slunce. Nevýhody: musím ho trochu usadit,aby držel. Čas na usazení - jednotky vteřin. Během jízdy je téměř svisle a téměř neměl problém se ztrátou signálu. Za celou dobu testování jen dvakrát v lesním úseku a jednou v tunelu. Dokonce mám pocit, že v autě chodí lépe než když s ním chodím pěšky po lese. Jako kdyby používal vektor rychlosti či směru k výpočtu polohy. Testovaná trasa: Žďár nad Sázavou, Nové Město na Moravě, Polička, Svitavy, Mohelnice, Olomouc, Hranice, Bělotín, Odry, Fulnek, Klimkovice, Hlučín, ježdění po Ostravě a zpět. Ujetá trasa asi 550km. Během jízdy jsem jeho nastavení neměnil, mapa nastavena na 120m (měřítko), datové pole rychlost a azimut na zpáteční cestě místo azimutu nadm. výška. Docela dobře se dá kontrolovat tachometr během jízdy opravdu jen letmým pohledem na displej. Další docela příjemná je funkce, že při neznámé trase vidím dopředu zda zatáčka bude mírná či vracečka nebo že s tím předjížděním avie počkám 200m na rovinku. Další příjemná funkce je když se mi podařilo vypadnout z mapy (nějak jsem zapoměl nahrát Opavský okres)a přístroj ukazoval jen data a projetého hada a druhý den jsem se vracel stejnou cestou tak jsem tam měl jen toho hada a věděl kudy mám jet. Nevím, musím ještě nastudovat zda jde vypnout mapovou hladinu. Ono třeba po Ostravě kdy je mapa plná ulic se v tom moc číst nedá a ještě řídit. Nemám ho taky ještě tak zdaleka zmáknutýho, abych tam měl nasekanou trasu a pak podle ní jel, používám ho spíš jako doplněk. No a za tuhle cenu tahle hračka určitě stojí. Jo a sežral tři páry tužkových baterií obyčejných Wonder, tohle budu muset ještě vyřešit. Neřešil někdo zda se dá použít datový kabel jako napájecí v autě?
Pavel Glajc