Re: Routermanie (Re: Přehrávání několika hlášek z uC)

Rollfree rollfree@volny.cz
Sobota Srpen 18 15:58:30 CEST 2007

S WiFi v teto cenove kategorii (sublitr) se da Linux pouzit na routerech
napr. s RTL8181 (nejlacinejsi zdroj je asi Ovislink), ale mam pocit, ze
zadny z nich nema USB host a obecne to ma dost malo Flash.

Tady by asi stalo zato trochu priplatit a zvolit napr. Asus WL500G/Premium/
Deluxe (maji USB host) nebo aspon Linksys WRT54GL (ten uz nema USB,
ale ma 4 MiB Flash), pripadne nejaky starsi model WRT54G/WRT54GS
(starsi modely mely vic RAM a Flash, primo do vyrobce mely Linux,
nove uz maji malo pameti a nejaky jiny OS, pozna se to i pred koupi podle
vyrobniho cisla). Asus a Linksys jsou uz v cenove kategorii "dvojlitr".

Jinak pro data je pro tuto kategorii skvela a hodne pouzivana databaze
SQLite. Je to malicke, podporuje prijemne siroke SQL, veskera data
jsou v jedinem souboru, ktery se da dobre drzet v RAM a obcas
vyplachnout na Flash.

S routovanim se to ma tak, ze ten Edimax (175 MHz MIPS) uroutuje
cca 32-35 Mbit/s, pak je vytizeni CPU nadoraz. Ty Asusy a Linksysy
maji 200 MHz (pripadne 266 MHz) MIPS, uroutuji kolem 38-40 Mbit/s.

rollfree