Re: Šifrování a kódování (Re: Upgrade software pres internet)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Srpen 15 17:41:20 CEST 2007

Puvodni zprava ze dne 15.8.2007 od Saša Svobodová:

> i šifrování podle tabulky je šifrování a říká se tomu správně
> "Jednoduchá záměna". Klíčem je pak ona tabulka.

Jo, jo, to tak mozna pro decka na pionyrskem tabore.

> Takže pokud něco převedu do Brailova písma proto, aby se to dalo
> číst prstem, je to kódování. Pokud to převedu do toho stejného písma
> proto, aby to nikdo nepřečetl, je to šifrování.

Vazne si myslis, ze rozdil mezi kodovanim a sifrovanim se pozna podle
toho, pro jaky ucel ses zrovna ty dany postup rozhodla pouzit? To je
asi tak na stejne urovni, jako kdyz mi budes tvrdit, ze mas v ruce
kladivo a zrovna zatloukas hrebik ruzovou pantofli z Tuzexu...

Nechme toho, ja se tu s vami preci nebudu hadat. Kdo to chtel
pochopit, ten to pochopil, ostatni at si klidne sifruji treba do
morseovky.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem