RE: Podezřele laciná GPS

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Středa Srpen 15 12:24:43 CEST 2007

Pokud mate slusnejsi mobil ktery ma Javu, BT a pametovku (nebo velkou
interni pamet), tak se da pomerne levne vyuzit BT GPS. Ja mam treba SE
K750i, k tomu jsem si za dva tisice koupil vynikajici BT GPS Nokia LD-3W
(http://www.nejlevnejsiobchod.cz/?akce=detail&kom=navigace&ID=6248&lang=cz)
a pouzivam ji hlavne pro turistiku, k tomu je naprosto spickovy java
freeware TrekBuddy (http://www.linuxtechs.net/kruch/tb, ted zrovna ty
stranky nejedou, ale to je nejaky docasny problem, chodim tam docela casto),
da se pouzit vicemene jakakoliv zkalibrovana bitmapa, na webu se daji sehnat
mapy KCT (scany) i Shocart, clovek si muze treba i snapnout kus mapy z webu
atp. Jediny drobny zadrhel je v tom ze ty mapy clovek nema legalne (i kdyz
dnes si neco stahnout v podstate nelegalni neni, ale clovek z toho ma blby
pocit), ale kdyz na to prijde muzete si mapu naskenovat a zkalibrovat sama,
par jsem jich kalibroval a neni to az tak slozite. Oni se daji i koupit a
nejsou ani tak drahe (zhruba stejna cena jako za papirove), ale asi kvuli
tomu aby se nesirily je prodavaji pouze ve formatu jakehosi navigacniho
softwaru, ktery sam o sobe stoji nekolik tisic takze to naprosto ztraci
smysl. Jinak to umi kde co, nacitani tras a waypointu, ukladani tracklogu,
navigace k waypointu, atd.

Tuhle sestavicku pouzivam pomerne intenzivne a je to docela fajn, ta GPSka
ma jednu skvelou vyhodu oproti ostatnim, kdyz spojeni s ni ukoncite tak se
po nejake dobe nevypne jako ostatni ale prejde do rezimu spanku a v nem
vydrzi nejmin tyden. Takze to casto pouzivam tak ze kdyz se chci kouknout do
mapy tak se pripojim (v tom programu je primo volba zapnout/vypnout), GPSka
se vzbudi a velmi rychle vrati souradnice a pak se zase odpojim a ona si
zase v klidu usne. Nabijim ji tak jednou za ctvrt roku... Jinak ma SiRFIII
takze citlivost vyborna.

Jo a jeste jedna tresnicka na dort, existuje uz par autonavigaci v Jave, z
toho nejmene dve zdarma, takze se to da pouzit (a i to obcas pouziju) pro
navigaci v aute. Ale jednu nevyhodu to ma, ty klasicke turisticke navigace
(nemyslim tim PDA ale treba ten eTrex) je prece jenom o neco robusnejsi a
odolnejsi, navic to je myslim napajene z nejakych AA nebo AAA takze kdyz
kleknou, da se nekde neco nouzove koupit.

Dusan Dolezal