Re: Šifrování a kódování (Re: Upgrade software pres internet)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Srpen 15 08:31:50 CEST 2007

> Ale jo, mam pravdu. Morseova abeceda je jednoznacne kodovani. Neni to
> zadne sifrovani. Kdyz nebudu Morseovku znat, jako ze ji neznam celou,
> znam jen nejake znaky, tak to nic nemeni na tom, ze je to stale jen
> kodovani.

Nechtěl jsem v tom flamu pokračovat, ale přecejen bych něco dodal.
Napad mě příklad - každej znak v PC je vlastně číslo, takže když si
udělám svoji šifru, kde ke každýmu znaku přičtu třeba 10 - mám tomu
říkat kód nebo šifra? Můžu to rozkódovat algorytmem, kdy od každýho
znaku zase 10 odečtu, nebo si rovnou udělám svoji posunutou ASCII
tabulku.

BTW film "Da Vinci Code" známe u nás pod názvem "Šifra mistra
Leonarda", možná jenom blbej překlad, možná další příklad, jak moc si
to lidi pletou ;)

P.K.