RE: Podezřele laciná GPS

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Úterý Srpen 14 22:28:09 CEST 2007

Mam jiz tak 6 nebo mozna i 7 let jeji o malinko dokonalejsi segru eTrex Vista
(ma navic tlakove cidlo a elektronicky kompas). Je to skvely stroj, skutecne
odolny, spolehliva a pro bezne outdorove aktivity myslim jeste dodnes
vyhovujici.

Proc je tedy tak levna? Prece jenom dnes uz je technologie uplne nekde jinde
a napriklad citlivost cipove sady Sirf III je proti eTrexum neporovnatelna.
Kdyz litam na padaku, je mi to uplne burt, protoze odtamtud vidim satelity az
na obzor, takze prijem je vzdy perfektni. Ale uz kdyz jdu hustym lesem, je se
signalem chvilemi problem a ve meste nebo treba v uzsim zariznutem udoli to
signal nechyta po vetsinu casu. WAAS v nasich zemepisnych sirkach chyta spise
vyjimecne.
Take doba odezvy, zejmena pokud tam mate nahusteno hodne podrobnych map je
nekdy dost zoufala. Ja vim, kdyz jsem si ji kupoval, zasnul jsem, jak je
uzasne rychla, ale clovek si rychle zvyka na cim dal rychlejsi elektroniku a
to co pred 7 lety byla uzasna rychlost dnes znervoznuje svoji pomalosti.
Taky prenos seriakem do pocitace, kdyz mate nachytano neco pod 10 000
trackpointu je otazkou cca ctvrt hodiny. Dnesni moderni GPSky maji samozrejme
uz USB, kde to jde ponekud jinym tempem.
Navic tyhle eTrexy maji dnes barevne (Cx) a barevne s vyssi citlivosti (HCx)
sourozence.
Ale jak jsem rekl, preze vsechny vyse uvedene vyhrady je to myslim pro bezny
outdoor dodnes pomerne kvalitni GiPSina.

Jakub Serych