Pomoc o zjisteni zavady zarizeni s procesorem DS80C320

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Srpen 14 11:21:37 CEST 2007

x12253@gmail.com wrote:
> Dovolujem si oponovat na poznamku o RC resete.
> V byvalom zamestnani som s 320 pracoval dost casto (to uz je asi cca 10r).
> Reset sme pouzivali RC 10k/10uF s plnou spokojnostou spolahlivosti.

Problem s RC resetom je ten, ze funguje len za nejakych konkretnych
okolnosti(*).

Je relativne vela aplikacii, kde tieto okolnosti su splnene; a je mozno
este viac takych, kde je nizsia spolahlivost zakryta inymi faktormi(**)

No a su moderne mcu, kde nejaky (je otazne, aky) reset je zabudovany.
'320 je zhodou okolnosti jeden z nich; dokonca je jeden z mala, ktory ma
pomerne dobre definovane vlastnosti a mal by bezat aj pri najnizsom bode
ked nastane reset (aj ked ta definicia tak ako je napisana v tom
datasheete znie dost pofiderne). Problem je "len" v tom, ze pri poklese
napatia ten reset nesluzi ani tak na ochranu samotneho procesora (jemu
sa viacmenej nic nemoze stat), ale na ochranu okolitych periferii, ktore
by mohli pri znizenom napati urobit "nejaku hlupost".

Bohuzial potom vznika takato opozicia voci korektnemu resetu.

Ja s RC resetom nemam problem u tych zariadeni kde je premyslene, ze s
nim nemoze byt problem. Kedze drviva vacsina uzivatelov sa nad tymito
suvislostami ani len nezamysli (dokonca cast z nich ani nenapadne ze by
mohli existovat), som toho nazoru, ze kym vsetky mcu nebudu mat ozaj
spolahlivy reset za ktorym si _vyrobca_ za kazdych okolnosti stoji, je
lepsie ako default pouzivat resetovaci IC; no a ked ten kyzeny stav
nastane, vlastne RC reset aj tak odpada, nie?

Uznavam, ze pri pouziti konkretne '320 a popise problemu ako "niektore
nejdu" je dost malo pravdepodobne ze ide o problem s resetom, ale je to
uz taka moja paranoia a rad to v poslednom case opakujem; pokojne si
hodte kamenom.

wek

PS. A nie je to problem so zle vyfiltrovanym napajanim? :-)

---
(*) dostatocne rychly nabeh zdroja, dostatocne rychly nabeh oscilatora
vzhladom na kapacitu C v RC (ale toto plati aj o resetovacom IC),
nepritomnost kratkych vypadkov ci uz zamerne vyvolanych alebo nahodnych,
nepritomnost obvodov kde mohol nastat nejaky problem pri znizenom
napajani (typicky FLASH alebo baterkova RAM; pripadne nejaky silovy clen
ktoreho necakana aktivizacia by mohla sposobit bezpecnostny problem)
(**) napr. pritomnost operatora ktory pri nenabehnuti obvykle
instinktivne vy/zapne zariadenia, hardwarovy watchdog ktory po dost
kratkom case vyvola korektny reset