Levny a jednoduchy teplomer s PIC

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Úterý Srpen 14 10:48:13 CEST 2007

Ja bych se toho zase tak nebal, mame doma nekolik ruznych budiku a levnych
digitalnich teplomeru, vsechno cina, nektere jsem mel kuchnute a vypada to
ze jako cidlo se pouziva obycejny termistor a vsechny ty bazmeky pokud jsou
vedle sebe ukazuji skoro na desetinu stupne stejne (a i absolutne docela
presne, srovnaval jsem to s nejakym laboratornim rtutovym teplomerem) az mne
to prekvapilo.

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Tuesday, August 14, 2007 9:39 AM
To: HW-news
Subject: Re: Levny a jednoduchy teplomer s PIC

Petr King wrote:
> Jeste by mne ale zajimalo, jak je to prave s tou stalosti u ntc
termistoru?
> Jestlize zarizeni dnes zkalibruji, nebude za rok teplota uplne vedle?

Mno, IMHO odpoved na tuto otazku treba hladat u vyrobcu termistorov.
Vzhladom na to ze cast z nich ponuka "high stability" verzie svojich
vyrobkov ako specialitu sefkuchara, usudzujem, ze vacsina bude "low
stability" (aj ked je to pojem tiez dost pofiderny). Mrkol som sa len tak
cvicne do datasheetu nejakych high temperature termistora od Vishay Dale, a
kedze o dlhodobej stabilite takticky mlcia resp. ju zahmlievaju nejakym
grafom s nejakymi blizsie neurcenymi cyklami teplotnych sokov, neocakaval by
som nijaku prevratnu stabilitu.

Len tak mimochodom, teplotna zavislost PN priechodu by nesla pouzit?

Berte to tak ze som absolutny diletant v oblasti, len tak mudrujem...

wek