Upgrade software pres internet

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 13 19:16:05 CEST 2007

Puvodni zprava ze dne 13.8.2007 od Jan Waclawek:

> Mno, nikdy som nebol pedantista puntickar, skor naopak...

Jaktoze ne? Vzdyt co tu ctu prispevky od Tebe, tak jsi velky diskuter
a rozvadis kazdou bejkarnu do nebyvalych rozmeru :-)))

> A ak to rozvedies, vobec sa nenahnevam :-)

Pockej, tak to si delas prdel, ne? Pises, ze si pises sifrovaci
rutinky, a ja mam rozvadet rozdil mezi kodovanim a sifrovanim? To ma
byt forek pri pondelku a zkousis me nebo co?

Kazdy prece vi, ze pri kodovani se nepouziva zadne heslo, ale znamena
to prevod informace do urcite kodovaci abecedy nebo kodovaci tabulky.
Napriklad ASCII je typicke kodovani - prevadi se znaky na ciselne
kody. Nebo sedmisegmentovka je priklad kodovani - prevadi se cislo do
kodu sedmisegmentoveho displeje. Kdyz napises program, tak instrukce
Assembleru se koduji do ciselneho vyjadreni, aby je procesor mohl
zpracovat a mohly byt ulozeny v pameti. Kodovani tedy nema nic
spolecneho se sifrovanim, neni tam zadny klic, ale kodova tabulka,
ktera je vetsinou take znama.

Sifrovani je prevod otevreneho textu na sifrovy text za pomoci
sifrovaciho klice. K desifrovani sifroveho textu zpet na otevreny text
je pak potreba desifrovaci klic.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem