Upgrade software pres internet

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Srpen 13 16:43:06 CEST 2007

Michal HW wrote:
> Algoritmy jsem si chtel prostudovat at jsem trochu v obraze.

Mno ale to ma predsa zmysel az ked ich chcete lamat alebo tvorit ine...

Inak taky zakladny prehlad sa ziskava dost tazko, lebo je v tom vela
historickych nanosov... Pozrite sa na stranku Rossa Andersona, je tam na
stiahnutie jeho celkom zaujimava knizka - ale tiez to nie je celkom len
zakladny prehlad, je to skor taky siroky rozhlad aj do roznych
prekvapivych suvislosti... Mimochodom, videl som v takom tom
obchodnocentrovom knihkupectve (aby som nerobil reklamu, kto je z BA vie
o com hovorim) tu v BA peknu a pomerne tenku knizku prave s takymito
zakladmi, bolo to cesky, len som mal prave prazdne vrecka a vyexpirovanu
kartu (a dve dive decka na krku ;-) ) takze som ju nekupil a este som sa
tam odvtedy nedostal; ked ju budem mat dam vediet (mimochodom - trocha
odveci -  som tam videl aj uz mnohokrat spominanu knizku tuna kolegu
AZE, takze sa da kupit uz aj v BA v kamennom obchode).

> Jak zacit na pic 18Fxxx?  Na to staci dve stranky - vypis asm instrukci...

No hej; ale k tomu treba potom tych dalsich 25 stranok na vysvetlenie
tych nezmyselnych a najma nezapametatelnych skratiek... :-(

U algoritmov tohoto typu su periferie nepodstatne; naopak, podstatne je
mat jasno vo vsetkych moznych adresovacich rezimoch, roznych obskurnych
vedlajsich efektoch jednotlivych instrukcii, a podobne. Ak si dobre
pamatam, tak u PICka najvacsia bolest je, ze vsetko musi prechadzat
akumulatorom (pricom slovo "akumulator" sa s nezlomnou PICkovou logikou
skracuje ako "W" :-( ).

No nic, vidim, ze Vas na flame nenahovorim :-)

> Kdyz nad tim tak premyslim, neni problem psani v asm, ale v nedostatku prostredku. Misto psani programu, clovek premysli jak nacpat 4KB kodu do 2KB pameti. Navic sdili promenne, vytvari silene datove struktury, protoze je malo ramky, A pak ten chaos tydny ladi...

Kch, kch... ;-)

Mne na asm najviac vadi to, ze rychlo vybehnem z obrazovky. V podstate
by to poriesil mierne inteligentny folding editor, len som este na taky
(co by bol este aj pouzitelny) nenatrafil...

wek