Upgrade software pres internet

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Srpen 13 16:23:44 CEST 2007

Algoritmy jsem si chtel prostudovat at jsem trochu v obraze.

Jak zacit na pic 18Fxxx?  Na to staci dve stranky - vypis asm instrukci... U PICU je ale problem velka vybavenost hardwarem, takze to chce projit vsechny periferie v PDFku a nepotrebne vypnout. Nekterym lidem dela problem detailni rozpis PDFek od Microchipu. Ale je to lepsi nez neco potom pracne zkouset a premyslet jak jednotlive casti procesoru funguji.

Kdyz nad tim tak premyslim, neni problem psani v asm, ale v nedostatku prostredku. Misto psani programu, clovek premysli jak nacpat 4KB kodu do 2KB pameti. Navic sdili promenne, vytvari silene datove struktury, protoze je malo ramky, A pak ten chaos tydny ladi...

Michal

  ----- Original Message -----
  From: Jan Waclawek
  To: HW-news
  Sent: Monday, August 13, 2007 4:00 PM
  Subject: Re: Upgrade software pres internet

  Michal HW wrote:
  > Prepsat x51 ->PIC je celkem hracka.

  Fiha, tak to Vam blahozelam.

  Onoho casu som pisal DES pre PIC16F84, a skoro som sa pozvracal (s
  prepacenim).

  Ja som sa v tom uverejnenom kode snazil dost vyuzit veci v '51 na doraz,
    takze mozno by bolo vhodnejsie zacat odznova zo zakladneho algoritmu
  nez sa to snazit prelozit z procesora na procesor. Ja nevravim ze to
  nejde, napokon tie AVRkove verzie co su tam nie su nic ine len sprosto
  rucne prelozene z asm do asm - a aj ked IMHO je AVR v mnohom velmi
  podobna '51, uz to tam na niektorych miestach dost vyrazne zaskripalo.

  Mno, ale ked vravite, mozno su tie 18tkove PICka naozaj dost podobne,
  musim sa na ne kuknut... je k nim nejaky rychly a bezbolestny uvod o 3
  stranach?

  > Spis se ale budu muset poohlednout po teorii sifrovani.

  Ale akaze teoria.

  Vezmete blok dat (64-128 bitov podla algoritmu) a kluc, hodite do
  sifrovacieho algoritmu a vypadne zasifrovany blok. Toto poslete
  zariadeniu, ten ho hodi s tym istym klucom do desifrovacieho algoritmu a
  vypadnuvsi plaintext si napali.

  Potom mate niekolko moznosti co s dalsimi blokmi; najjednoduchsie je to
  tak isto zopakovat (to sa vola ECB), ale to nie je dobre najma vtedy, ak
  sa Vam nejake kody opakuju, napr. typicky je v jednocipe spusta FFiek,
  to sa potom da uhadnut ze tento zakodovany blok kedze sa opakuje, tak je
  to same FF - nie zeby to moc tomu lamacovi pomohlo, ale netreba mu davat
  zbytocne sancu. Potom sa ponukaju moznosti, aby to nebolo take
  jednotvarne, zamixovat predchadzajuci blok nejako do nasledujuceho a tak
  podobne (to su take hesielka ze CBC, CFB, OFB a podobne - pozrite si
  obrazky na http://en.wikipedia.org/wiki/Block_cipher_modes_of_operation
  , je to dost prehladne). Ale, uprimne, pre tento pripad je to taka
  troska zbytocna paranoia - aj ked, je to jednoduche, naco davat hadovi
  sancu.

  Unikatnost kluca sa da dosiahnut napr. prixorovanim serioveho cisla ku
  klucu, ale hoci aj k sifrovanemu bloku.

  Ovela vacsi problem ja osobne vidim v samotnom programovani, zabezpeceni
  proti chybam, problem s vypadkom napajania pocas palenia a podobne.

  Takze, ziadna teoria, len uplne normalna programatorska drina...

  ---

  Mozno by sme tuto debatu mali presunut na sukromnu linku, neviem, ci tu
  s tym nie sme prilis OT...

  wek