OT: pocitanie dat na ethernete BR6104KP

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Srpen 12 11:31:09 CEST 2007

Tak kdyz se to libi, tak jeste neco pridam ;).

Muj routrik uz doznal dost vyraznych uprav. Mam revizi desky A, u jine
to muze byt jine, ale zatim mam jen ten jeden, tak budu psat o nem.

Nad LED najdete na plosnaku z hora motiv, kde je v rozlite zemi takovy
cancour (cara). Kdyz vezmete ohnutou pinovou listu a prilozite,
pochopite kam se da dat. Takze jsem opatrne odskrabl masku na tom
cancouru (je na nem 3V napajeni), pak dalsi carku odskrabl vedle (je tam
zem) a pak dalsi carku az na miste dvanacteho pinu. Zahnutou listu pisu
proto, ze se nic nevrta, proste se to tim zahnutim pripaji na tupo (jako
SMD) na ta odskrabana mista. Jeste nez jsem to chytil za ty tri body,
pod zbyvajici piny jsem vlepil prouzek slidy, ustrizene z izolacni
podlozky pod chladic. No a ted jsem vzal 5V (napajeni je vzdy na noze
indukcnosti na toroidu, jsou to pulsni zdrojiky) a pripajel na pin 11,
pocitano od toho cancoru s 3V (ten je pin 1). Zjistil jsem, ze je
vhodnejsi mit tu pinlistu otocenou tak, ze se ty zahnute casti paji
smerem od LED.

A ted se vypaji cela horni rada LED. Prave vyvody LED maji prime spojeni
s CPU. Muzete to pro jistotu propisknout. A ted uz jen privedete tenkymi
izolovanymi draty vyvody po tech LED na pinlistu. Udelal jsem to pro
dobrou orientaci tak, ze jsem zacak zprava od prave horni LED, pripojil
k pinliste vyvodu 10 a pak dal vlevo, takze mam stejne serazene piny na
pinliste, jako puvodni LED.

Nejhorsi operace je vydratovat druhy seriak, ten jsem pripojil na piny 3
a 4 primo z vyvodu CPU. Strihat ty vyvody jak je na webu uvedeno je dost
cunarna. Takze jsem vzal tenky smaltovany drat, odizoloval konce a
pripajel k CPU. Neni to nic pro praci bez lupy, ale jde to. Klidne to
pajejte na horni cast vyvodu, tedy primo k telu plastu na CPU, jde to
snadneji.

No a zaver je jednoduchy. Srovnate pekne vsechny draty at do niceho
nelezou, primacknete k desce. Je dobre to take trochu ocistit, pokud se
Vam podari to umatlat tavidlem. Pak namichate petiminutovy epoxid a
zalijete jak spodni cast pinlisty s pripajenymi draty, tak take zalijete
ten smaltdrat od CPU k pinliste a to klidne i castecne pres pouzdro CPU.
Superhezke to neni, takze jsem pouzil ciry epoxid a koukat se na to da.
Je to velice ucelne, tohle se nehne a je to spolehlive.

Poznamek je vice, jeste to casem rozvedu, ale napisu neco duleziteho k I2C.

Autori totiz udelali I2C z GPIO. Jenze ty lze dat do tvrde vysoke urovne
a to neni dobre.
Na me pinliste jsem pouzil piny 9 a 10 jako SDA a SCL.  Aby nemohlo
dojit k prusvihu, pridal jsem diodu s odporem paralelne. Dioda je BAT42,
odpor 4k7 a dioda vede smerem do CPU. Tim mam vlastne otevreny kolektor,
protoze nemohu na vystup dostat tvrdou vysokou uroven, ale pres odpor
4k7 mohu cist co se na I2C deje. Mam na tom pripojeny hodiny PCF8563
(jsou superlevne a na jednu CR2032 Vam pobezi veky), ktere jsem doladil
aby neujizdely kodanem 18p (o ktery jde pochopite pohledem do PDF).
Experiment trval nekolik dni (samo bez prace, jen ze to nekolik dni
bezelo a menil jsem kapacity), takze kdyby mel nekdo zajem, plosnak tech
hodin klidne pustim :). Protoze jsem nechtel tu diodu a odpor pro I2C
davat do zarizeni natvrdo, mam ji na tech I2C hodinach a vsechno na I2C
se pripojuje az za ty hodiny. Pokud take potrebujete hodiny, nic nepiste
(dam to volne k dispozici), uz jsem napsal vsechno potrebne v C a
upravil skripty pri spusteni, takze kdyz se spusti routrik s pripojenim
na internet, sesynchronizuje si I2C hodiny a kdyz bez, vezme cas z nich.

Poznamek co s tim mam vice, ale mam i dnes dost prace, takze tohle berte
tak nejak pro inspiraci.

V kazdem pripade jsem jeste par hodin pred tim (nez jsem ten Edimax
koupil) netusil, ze budu mit tak brzy neco do cineni s MIPS CPU a ze se
mi to bude tak desne libit ;). Je fakt, ze tak levny vyvojovy kit s
takovymi moznostmi jsem jeste v ruce nemel ;).

--
Jiri Bezstarosti