otazky okolo ARMu AT91SAM7Sxx

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Sobota Srpen 11 14:08:20 CEST 2007

Nasledujici radky plati pro ARMy LPC2xxx (od NXP) a nevim, zda treba
neni neco takove i v jinych (treba tech Atmelovskych).

NXP resi problem pomale flash tak, ze ma modul MAM (vypinatelny) a
organizaci flash do 2 bank (tusim kazda s sirkou 64 bitu). MAM tedy
precte 64 bitu a ulozi si do RAM (ma par svych byte). 32 bitu da
procesoru a spusti cteni 64 bitu z druhe banky. V dalsim cyklu da tech
'druhych' prednactenych 32 bitu. V dalsim cyklu uz ma precteno dalsich
64 bitu z 'druhe banky', 32 bitu tudiz muze okamzite dat procesoru...
a tak porad dal a dal... Takze procesor muze pracovat na plne
rychlosti bez nejakeho cekani. MAM je v podstate miniaturni
prefetch+cache. Pri skocich je mu samo to co predtim nacetl na 2 veci
(ta slusna z nich je 'na nic'), takze prijde ke slovu cekani... Ale
zrychleni je presto zasadni. Navic mam dojem, ze ta cache je dokonce
malinko vetsi nez 4x32 bitu (bez zaruky)
Pouziti MAM samo zpusobi, ze delka vykonavani instrukci se stava
nedeterministickou (cert jeden vi kdy se to bude cist z FLASH a kdy to
bude mit prednactene), proto ta moznost vypnuti (cte se vzdy z FLASH.
Provadeni je pomalejsi, ale je mozno presne stanovit kolik cyklu ktera
instrukce zabere - pro presne cykly nutnost)

Ale jak rikam - zda neco takoveho implementuje i AT91SAM netusim a DS
se mi studovat nechce (sorry).
Marek