OT: Place uboheho amatera, was: Poradte nejaky dostupny PIC -hodnei/o ale zadnej kanon

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Sobota Srpen 11 09:06:19 CEST 2007

Tak bych s tim nejradi nekdy prastil, ale misto ke kamionum bych sel pracovat nekde do Spanelska. Tam se resi problemy kouzelnym slovickem "maňana"...

Prace na volne noze je super, ale ne u SW/HW - musite zajistit nejaky servis pro zakazniky a pokud nemate spolupracovniky tak se udrete k smrti.

Soucastky vybiram pri navhru dle ceny a dostupnosti. Obcas ale taky narazim. Ale je to spatne jen u nas? Jak jsou na tom mali vyrobci treba v nemecku?

Michal

  ----- Original Message -----
  From: CNCnet.info
  To: HW-news
  Sent: Friday, August 10, 2007 8:19 PM
  Subject: Re: OT: Place uboheho amatera, was: Poradte nejaky dostupny PIC -hodnei/o ale zadnej kanon

  Hele vy dva...

  Momentalne je to tak, ze uz mam ve vsem takovej chaos, ze si pripadam
  jak dement nepamatuji si syntaxi uz vubec niceho. Pisu jak trotl s
  neustale otevrenyma manualama. A to ne jen nejake funkce procedury, ale
  i cele programove struktury coz me irituje zvlast kdyz mi treba v praci
  nekdo stoji za ramenem a ceka se az neco vyplodim.

  Takze by se mohlo zdat, ze uz je uplne jedno jestli si priberu neco
  jineho, ale nerad bych aby se mi znicehoz nic zatmelo mezi usima a
  druhej den rano uz me museli vozit na kriplkarce na zachod a ja si jen
  slintal na deku na kolenou. :-(

  Nicmene kdyz uz jsme u te filozofie. Je realne se tady v CR uzivit
  vyvojem FW jako zivnostnik na volne noze? Chapu ze to urcite zavisi na
  tom jak by byl clovek sikovny, ale beru to z toho pohledu ze by sikovny
  byl. Resim totiz dilema, ktere neni jednoduche. V praci mam ted trochu
  problem - snad se tomu rika vyhoreni - jsem u podniku 15 let a mam
  vybudovane docela slusne postaveni, ale tahneme ve dvou lidech (ted ve
  trech) od roku 1998 velky projekt s provozem 24/7 (prumerna doba
  odstavky za cely rok je cca 5 hodin) vyvoj neustale pokracuje kdy neni
  stale videt na konec a jsme z toho s kolegou unaveni (mimochodem jeden
  kolega od nas odesel po 6 mesici s tim ze nechce pocitace ani videt a
  sel jezdit s kamionem - v patek sedel s nama v kanclu a v pondeli
  odjizdel do spanelska pro pomerance). Nevim jestli to ma nejake reseni
  zda se muze z neceho takoveho clovek zregenerovat aby ho to zase zaclo
  bavit.
  Kdyz bych o to usiloval tak bych mohl skoncit jako klasicky papirozrout,
  ktery bude mit teple misto, ale postupne asi zakrnim a budu poradat jen
  porady o tom kdy svolame dalsi poradu, ktere ted z duse nenavidim.

  Jelikoz mam samozrejme nejake zavazky plus manzelka bude jeste dva roky
  na materske tak je velmi tezke dat vypoved a spolehat na to ze se
  chytim. Nicmene na druhou stranu si myslim, ze u jiste skupiny lidi jsem
  se uz dostal do povedomi a ac se nijak nesnazim tak pomerne casto mam
  nabidky na praci  - momentalne vetsinu odmitam a beru to spis jako
  konicka a pokud neco delam tak jen to co me samotneho bavi. Na druhou
  stranu uz jsem v branzi dost dlouho na to abych nevedel jak to u
  programatoru chodi. Vetsina lidi na ne pohlizi jako na darmozrouty co si
  reknou nekrestanske penize za to ze si sednou na chvili k pocitaci a
  napisou program. Jako priklad muzu uvest nedavnou nabidku na praci, kdy
  jsem mel dela jednoucelovy pripravek v podstate stavovy automat bez
  nejakeho uzivatelskeho interface - dalo by se to napsat za dva vecery -
  nicmene skoncili jsem na tom, ze by to melo univerzalni rizeni se vsema
  moznyma vychytavkama a nevesli bychom se na displej 20x4 a prace odhadem
  na mesic. Kdyz jsem panovi rekl, ze by ho to stalo minimalne 30kKc tak
  rekl ze to je moc, ze ma rozpocet na cely stroj 50kKc a on uz dal 30kKc
  za dva kul. srouby, driver a motor. Nastesti patril k tem rozumnejsim,
  kteri aspon akceptuji to, ze mam pravo si cenu sve prace urcit. Pisu to
  jen proto, ze se zde neustale udrzuje pocit, ze SW je jen neco jako
  bonbonek na zarizeni a plati se za tech 5kg zeleza co si lze vzit do ruky.

  Volne na to navazuje i vcerejsi hovor s mym dvornim dodavatelem DPS a
  vlastne i vyrobcem (drivery pro krokace), ktery mi psal, ze konci nebot
  zde v CR neni realne delat maloseriovou a zakazkovou vyrobu. Rozhodne ne
  tak aby se na tom dalo zit tak aby nemusel obracet kazdou korunu v ruce.
  Zabalil celou vyrobu (technologii si zatim nechava) s tim, ze bude delat
  radeji neco jineho. Nejproblematictejsi byla pry dostupnost soucastek
  zvlast u nasich distributoru (u beznych veci) a take jejich cena zde v
  EU oproti svetu (podotykam, ze se bavme o malych seriich vyrobku).

  Takze otazka do placu z tech co jsou na volne noze - jak se da vyzit a
  fungujete jen an urovni samotneho programovani nebo i vyvoj celeho HW?
  Jake je "portfolio" zakazek a jejich cetnost (mysleno radeji ejdna velka
  nebo x malych za rok).

  Snad se nekdo prolouskal az sem. :-) Jdu se kouknout na ty Zilogy. :-)

  Radek Vicek