OT: Place uboheho amatera, was: Poradte nejaky dostupny PIC - hodne i/o ale zadnej kanon

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Srpen 10 10:48:49 CEST 2007

Ked tato debata pred mesiacom vznikla, len tak spakruky som zacal
hovorit o dospelych jednocipoch cim som samozrejme myslel '51. Bolo mi
nad slnko jasnejsie, ze z tych stoviek ci mozno tisicov klonov niektory
musi mat dostatocny pocet IO.

No ale ked vysvitlo ze ide o 60+ I/O, pohlad do keilovskej databazy bol
uz menej optimisticky: ostali starucke siemensacke 517tky a ta
kombinacia '51 a FPGA od Triscend/Zylogic. Nic z toho neznie ako
jednoducho pouzitelne.

Lenze keilovska databaza obsahuje len take '51, co su "general purpose"
(kupodivu obsahuje aj softcores do FPGA, niekedy s dost matucimi
specifikaciami). Pritom znacna cast (ak nie vacsina) '51 je sucastou
zlozitejsich obvodov pre nejake konkretne pouzitie. Len tak cvicne som
si otvoril par datasheetov v mojej zbierke a - no jasne, winbond
W83L951, lahkych 104 I/O, 4-clockova '51 na 24 MHz. A to som ani dlho
nehladal; podobnych by som asi nasiel aj viac.

Akurat...

Akurat ze sa jedna o IO ktory je urceny do PC (resp. laptopov), takze je
otazna (ani nie otazne, je jasna... :-( )dostupnost v nevagonovom
mnozstve, a tiez programovanie FLASH...

Takychto obvodov je bohuzial viac - clovek zisti, ze je to presne ono co
potrebuje, aby nemusel bastlit z roznych inych obvodov - len bohuzial,
je to casto prave ta vagonova zalezitost...

Len som si tak poplakal, pri piatku...

wek