Pravy uhel pomoci hranolu

Hfmcons hfmcons@seznam.cz
Pátek Srpen 10 10:23:51 CEST 2007

Zkuste se podívat na http://www.abgp.cz/
S pozdravem,
                        Miloš Dašek
  ----- Original Message -----
  From: Lubor Otta
  To: 'HW-news'
  Sent: Friday, August 10, 2007 9:57 AM
  Subject: RE: Pravy uhel pomoci hranolu

  V geodetickém nebo optickém bazaru snadno seženete zařízení zvané
"pentagon" které 2 takové hranoly obsahuje. A je určeno na jednoduché
vytyčovací práce na parcele. Je to váleček, dole má háček k zavěšení
olovnice, v horní části pruzor, kde vidíte dopředu, jedním pentagonem
doprava, druhým doleva. Snadno tím vytýčíte bod, který je na spojnici dvou
bodů (vlevo, vpravo) a zároveň na kolmici ke třetímu bodu před vámi.
  Dále můžete jeden pentagon získat i rozebráním laserové rotační roviny.
  Lubor