Chyba na wattmetru

Středa Srpen 8 16:04:28 CEST 2007

Hezký den,

    mám ve své sbírce krásný wattmetr Metra (typ nevím) a mám problém.
Totiž ukazuje více než má. Napadá prosím někoho proč to tak může být? Na
napěťové cívce je správné napětí (60V) a proudovou teče nějaký proud
(podle zátěže). No a podle jiných měřidel jsem zjišťovala skutečnou
zátěž a ta vychází menší než ukazuje wattmetr. Jeho třída přesnosti je
0,5 a rozdíl je určitě větší. Je zajímavé, že pokud klesá údaj na
stupnici, tak klesá chyba.

    Měřila jsem horkovzdušnou pistoli, žárovku, odpor z QU130 a
horkovzdušný fukar. Pokaždé je údaj asi tak o 50W větší než je skutečnost.

    Napadá někoho čím to? Nebo je měřící ústrojí v čudu?

    Předem moc děkuji za odpovědi.

					Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186