OT: SD karty a jejich rychlost

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Srpen 7 16:27:54 CEST 2007

> A to jste nasel kde ze to umi jen 1GB? Ja jsem se schvalne dival do
> specifikaci a je tam jen ze pocet snimku je urcen kapacitou karty a pak

Specifikace prave hovori o 1GB jen v ruznych tabulkach, proto jsem to
zkousel, zapis ve fotaku jsem nezkousel nebot majitel karty se bal aby
se neposkodila...
Napada me, ze kolega tu ma nejakou 2GB ale je na dovolene takze az
pristi tyden muzu vyzkouset. Stale tu ale bude otaznik ve shodnosti FW
FZ5 a FZ20.

> veticka "bez omezeni". Sice vsude maji v manualu tabulky jen do 1GB, ale
>   pocitam ze v dobe kdy ten fotak vznikal byla tahle kapacita asi
> maximum tak se neobtezovali tam psat vic.

Urcite byly uz i 2GB ale cena v CR byla astronomicka, ja tenkrat k
fotaku kupoval tu 512 asi za 1.500kc (1GB o rok pozdeji za mene jak
1.000kc). Podle ruznych diskusi na netu (muzeme ale nemusime jim verit)
maji i jini vyrobci problemy s kartami vetsimi jak bezne v dobe vydani
fotaku na trh, mozna je to jen jedna z moznosti jak nutit zakazniky pro
nakup novejsich modelu.

> Nicmene nafotil jsem na ty 2GB cca 650 fotek (maximum je asi 810) do
> JPEGu a vsechny bez problemu. Ale ja je stahuji vzdy pres ctecku.

Aha tak to by nemel byt problem v kapacite.

> A zkousel jste ten TIFF? Ja do tohodle formatu moc nefotim, jen kdyz
> zalezi hodne na detailech a tak jsem si toho skoro pul roku nevsiml.

Ano ale vyjimecne nejake "studiove" fotky, pro bezne na prohlizeni nebo
tisk 10x15 je JPEG dostacujici, komprese v nastaveni HQ je nastesti malo
ztratova. Nepamatuji si zadny problem. Spise nez TIFF bych privital
kdyby fotak umel RAW.

> Vecer tu fotku nekde vystavim - protoze vypada fakt divne.

Uvidime ale asi to k reseni problemu nepovede, snimac to nebude kdyz
JPEG tehoz snimku je v poradku.

Pavel