OT: SD karty a jejich rychlost

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Srpen 7 08:01:16 CEST 2007

Zdravim,

narazil jsem na zajimavy problem na mem fotaku (Panasonic FZ20). Pred
casem jsem kupoval 2GB SD kartu Kingston elite pro 66x. Ted na dovolene
jsem po case fotil do TIFFu. Jake bylo prekvapeni, kdyz fotky byly cele
baravne v haji a navic na prave strane je urizly svisly prouzek (cca
10%), ktery je pripleskly na levou stranu. JPEGy jsou ale vsechny v
poradku - fotak dela s tiffem i jpeg.

Vcera jsem volal do Panasonicu a tam mi rekl technik, ze to zpusobuje
pomala karta. Tomu bych i veril, nebot problemy nastaly az pri foceni na
tu 2GB kartu. Mam jeste 128MB kartu Pretec, ktera foti do TIFFu
normalne. Pak obycejneho Kingstona 2GB ten take blbne.

Tak jsem zkusil vsechny karty co mam projet testama na ctecce v NB.

Vsechny karty pri cteni dosahuji 5.5-6.5MB/s. Silne se to meni pri
zapisu - obycejnej Kingstone ma jen 800kB/s, ten lepsi 5MB/s a Pretec ma
4.5-5MB/s.
No a ted je to co nechapu - ten Pretec je sice srovnatelny, ale preci
jen o chlup pomalejsi nez ten Kingston, ale i presto Pretec neblbne.

Nemate nekdo nejake rychlejsi SD karty - kolik umi zapis treba 100x nebo
133x karty? Myslim skutecny a ne teoreticky.

--
Radek Vicek